piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook dodaje ulepszenia funkcji analitycznych do filmów

Facebook dodaje ulepszenia funkcji analitycznych do filmów

Osoby publikujące filmy na Facebooku mają dostęp do wielu danych, dzięki którym mogą dowiedzieć się, jakie były zasięgi, zaangażowanie oraz ogólna skuteczność udostępnianych przez nich materiałów wideo. W związku z tym, że coraz więcej wydawców publikuje dłuższe filmy w portalu społecznościowym, istotne jest zrozumienie, co przyciąga uwagę ich odbiorców.

3 maja 2018 roku na blogu Facebooka poinformowano, że serwis wprowadzi ulepszenia parametrów retencyjnych filmów. Po pierwsze – administratorzy stron, na których zamieszczone zostały materiały wideo, będą mieć jasno opisane, w jaki sposób utrzymywana jest uwaga odbiorców, zarówno tych obserwujących daną stronę, jak i tych, którzy tego nie robią.

Po drugie, zostanie wprowadzony podział uwagi odbiorców według płci. Dodatkowo, twórcy filmów, dzięki nowej funkcji zoomu w statystykach, będą mogli lepiej przyjrzeć się danym dotyczącym ich materiałów wideo oraz zobaczyć, jakie elementy w filmach mają wpływ na ich oglądalność.

[[{“fid”:”38768″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]

Źródło: media.fb.com

Jak czytamy na blogu Facebooka, ulepszony został również wykres przedstawiający zatrzymanie uwagi odbiorców. Wcześniej dane nie były wyświetlane precyzyjnie, głównie w przypadku materiałów wideo przekraczających dwie minuty, z kolei teraz wykres jest już dokładny, niezależnie od długości trwania filmu. (jg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj