sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebookowa przerwa na reklamę

Facebookowa przerwa na reklamę

O ile dotychczas Mark Zuckerberg – odwrotnie niż inni właściciele internetowych portali – nie zgadzał się na wprowadzenie popularnych reklam wyświetlanych przed rozpoczęciem filmów [ang. pre-roll – przyp. red.], tak niedawno jego polityka uległa zmianie. Poszedł reklamodawcom na ustępstwa, jednak pod pewnymi warunkami.

Portal recode.net doniósł, że Facebook planuje wprowadzenie spotów reklamowych w trakcie filmów – tak zwanych „mid-rolli”. Miał to zrobić z powodu niezadowolenia reklamodawców, którzy twierdzili, że nie zarabiają wystarczająco dużo pieniędzy dzięki swoim spotom.

Portal Marka Zuckerberga, zamiast stawiania na liczbę wyświetleń, chce jednak kłaść nacisk na ilość czasu, który użytkownicy przeznaczają na oglądanie jednego materiału. Nowy rodzaj reklam będzie wyświetlany dopiero po 20 obejrzanych sekundach przy założeniu, że film ma co najmniej 90 sekund – pisze recode.net.
 
Facebook już od dłuższego czasu stara się metodą prób i błędów znaleźć najlepszy sposób na treści wideo. Jeszcze w październiku 2016 roku informowaliśmy o tym, że portal przez ostatnie dwa lata zawyżał ilość czasu, który internauci przeznaczali na oglądanie klipów. Mogło to wpłynąć na niewłaściwe ocenianie przez marketingowców efektywności reklam na tej platformie. (mp)

Czytaj więcej:
Marcin Żukowski, Co robić w 2017 na Facebooku?

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj