W dniach 23-24 czerwca 2018 roku w Łodzi odbyła się szósta edycja festiwalu See Bloggers. W tegorocznej edycji wydarzenia wzięło udział ponad dwa tysiące osób – influencerów oraz przedstawicieli firm i mediów.
Współorganizatorem wydarzenia było miasto Łódź, a festiwal odbył się w EC1 Łódź – Miasto Kultury, które było jego partnerem strategicznym.
Uczestnicy See Bloggers Łódź mogli lepiej poznać środowisko influencerów, zainspirować się oraz zdobyć wiedzę. Celem wydarzenia były również networking i wymiana doświadczeń.
Jak podkreślił Jakub Zając, współorganizator See Bloggers Łódź, tegoroczne wydarzenie było skupione na trzech filarach: pasji, piętnowaniu hejtu i mediach społecznościowych.
Na scenie głównej pojawili się jedni z najpopularniejszych twórców internetowych. Pierwszy dzień festiwalu rozpoczął się wystąpieniem Macieja Budzicha, który mówił m.in. o tym, jak zmieniła się praca twórców internetowych oraz co mogą robić, by budować popularność. Później odbył się panel dyskusyjny poświęcony budowaniu społeczności przez influencerów, prowadzony przez Magdę Grzebyk (Krytyka Kulinarna). Kamil Pawelski (Ekskluzywny Menel), Ola Radomska (Mam Wątpliwość), Maciej Orłoś, Katarzyna Bosacka oraz Malwina Bakalarz (Bakusiowo) rozmawiali o zasięgach i statystykach, o etyce w branży oraz o wymaganiach marek i agencji, które współpracują z twórcami.
Kolejny panel dyskusyjny, w którym udział wzięli Sylwester Wardęga, Martin Stankiewicz, Billie Sparrow i Pascal Brodnicki, był poświęcony pasji w twórczości youtuberów.
Później Karolina Gliniecka (Charlize Mystery) w wywiadzie podsumowała dziesięć lat swojego blogowania, opowiedziała o początkach i rozwoju bloga, inspiracjach oraz o trudnych momentach, jak zmaganie się z hejtem.
Następnym elementem pierwszego dnia była dyskusja dotycząca Instagrama. Siostry ADiHD, Sandra Kubicka, Małgorzata Heretyk i Anna Wendzikowska rozmawiały o początkach działalności w tym portalu społecznościowym oraz o rozwoju tego medium, a także o specyfice komunikacji w tym serwisie i budowaniu w nim społeczności i zaangażowania.
Później Ula Chincz (Ula Pedantula) opowiedziała o tym, jak budowała popularność swojego kanału. W kolejnym wywiadzie Katarzyna Nosowska opowiedziała z kolei o swojej obecności na Instagramie.
Zakończeniem pierwszego dnia festiwalu była gala Plebiscytu #Hashtagi Roku. Wręczono na niej nagrody w pięciu kategoriach głównych oraz nagrody specjalne od partnerów Plebiscytu: Meloradio, Twój Styl, Apart, Oillan, Natura Siberica oraz Miasto Łódź.
W kategorii #Odkrycie nagrodę zdobyła Doktor Ania, w kategorii #Instagramer wyróżniono z kolei Marzenę Marideko. Blog Ojciec odebrał nagrodę w kategorii #Bloger, a emce kwadrat – w kategorii #TwórcaWideo. W kategorii #Influencer wyróżnienie zdobył duet Fit Lovers.
Laureatami nagród od partnerów zostali: Mówiąc Inaczej, Alabaster Fox, Olivka Blog, Nieperfekcyjna Mama, Szpilki w Plecaku i Siostry ADiHD.
Początkiem drugiego dnia był panel dyskusyjny poświęcony kobietom na YouTubie, w którym uczestniczyły Joanna Cymbalista (Panna Joanna), Huyen Pham (emce kwadrat), Aleksandra Pawlik (Alex Mandostyle), Magda Bereda oraz Emilia Królikowska (Emiflash).
Później Eliza Wydrych-Strzelecka mówiła o wiarygodności blogera, współpracy z markami i tworzeniu wartościowych treści, a Agnieszka Jastrzębska – o sztuce porażki.
Kolejny panel dyskusyjny – z udziałem Michała Żebrowskiego, Anny Ciarkowskiej, Jarosława Lipszyca, Jakobe Mansztajna i Pauliny Mikuły (Mówiąc Inaczej) – dotyczył tego, jak mówić o kulturze w mediach społecznościowych.
Następnie Urszula Dudziak w wywiadzie opowiedziała m.in. o swojej działalności na YouTubie i w internecie. Później Omenaa Mensah, Zosia Zborowska, Paula Bruszewska i Monika Kopytowska rozmawiały o hejcie w sieci. Drugi dzień wydarzenia zamknęło wystąpienie Jerzego Owsiaka.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (mb)