Niemiecka marka Knorr zmienia nazwę jednego ze swoich produktów w wyniku światowej dyskusji dotyczącej rasistowskich nazw – podaje polsatnews.pl. Zamiast „sosu cygańskiego” klienci na sklepowych półkach zobaczą „sos paprykowy po węgiersku” – podaje źródło za niemiecką gazetą „Bild am Sonntag”.
Czytaj też: L’Oreal nie będzie używał słów „biały” czy „jasny” w opisach swoich produktów
Czytamy, że zdaniem firmy Unilever (spółki-matki firmy produkującej sos) określenie „cygański” może być interpretowane negatywnie, a decyzję popiera Centralna Rada Niemieckich Sinti i Romów, która już w 2013 roku domagała się tego typu zmian. Wtedy też społeczność romska groziła bojkotem producentów – dowiadujemy się.
Jak informuje polsatnews.pl, zmiana dotyczy samej nazwy, a receptura produktu pozostaje taka sama.
Źródło przypomina też o podobnej decyzji w firmie Uncle Ben’s. Marka zapowiedziała zmianę logo – z opakowań produktów miał zniknąć wizerunek czarnoskórego mężczyzny. Decyzję podjęto po wydarzeniach związanych z zabójstwem George’a Floyda w USA i protestach pod szyldem „Black Lives Matter” – czytamy dalej.
Czytaj więcej: Światowe marki decydują się na rebranding w ramach walki z rasizmem
(kd)