Coty, amerykańska firma kosmetyczna, pod koniec stycznia 2023 roku wystartowała z kampanią „#UndefineBeauty”. Celem akcji jest zmiana pojęcia „piękna” i jego definicji w słownikach.
Jak komunikują twórcy kampanii, anglojęzyczne skojarzenia z terminem „piękno” są przestarzałe i nie odzwierciedlają już wartości współczesnego społeczeństwa. Dodają oni, że definicje są ograniczające i wykluczające.
Marka zauważa, że zdanie „w młodości była wielką pięknością” jest często cytowane w słownikach w celu zilustrowania koncepcji piękna. Firma przeprowadziła eksperyment społeczny z udziałem 100 osób z całego świata, aby pokazać, jak wykluczające są takie zdania i definicje.
„W Coty wierzymy, że nikt nie może kontrolować ani dyktować, co jest, a co nie jest piękne” – mówi Sue Y. Nabi, CEO firmy.
Twórcy akcji podkreślają, że ważna jest nie tylko redefinicja piękna, ale najlepiej całkowite usunięcie definicji, aby nikt nie czuł się wykluczony przez przykłady, które jej towarzyszą.
Coty zaprasza wszystkich do przyłączenia się do udziału w kampanii przez podpisanie petycji. (bs)