20 grudnia 2023 roku wystartowała szósta ogólnopolska kampania Fundacji Avalon promowana hasłem „Teraz mnie widzisz?”. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na problem niezauważalności osób z niepełnosprawnościami.
Akcja ukazuje osoby z niepełnosprawnościami jako pełnowartościowych członków społeczeństwa, szczególnie w zakresie uczestniczenia w życiu społecznym, medialnym, budowaniu relacji czy wypełnianiu różnorodnych ról społecznych i zawodowych. To one są bohaterami kampanii i dzielą się swoimi doświadczeniami, historiami i problemami, aby uwrażliwić społeczeństwo na potrzeby różnych grup społecznych.
Źródło: youtube.com/FundacjaAvalonYT
Bohaterowie reprezentujący ponad 5 mln osób z niepełnosprawnościami żyjących w Polsce, mówią wprost, że „często czują się po prostu niewidoczni i muszą bardzo mocno, wyraźnie i głośno akcentować swoją osobowość, by zostać zauważonymi”. Stąd hasło kampanii „Teraz mnie widzisz?”, które jest pytaniem skierowanym do odbiorców.
Fundacja zaprosiła do projektu 14 osób w różnym wieku, z różnymi rodzajami niepełnosprawności, aby ukazać jak najszersze spektrum tematu. Bohaterowie akcji opowiadają o swoim życiu, postrzeganiu swojej niepełnosprawności i tym, jak społeczeństwo może pomóc w przełamywaniu społecznych barier. Ich przekaz kierowany jest także do innych osób z niepełnosprawnościami. Na swoim przykładzie pokazują, jak poradzili sobie z ograniczeniami we własnej głowie, w jaki sposób budowali poczucie własnej wartości i sprawczości, a także jak walczyli i walczą o swoją podmiotowość.
W ramach kampanii powstały spoty reklamowe do telewizji, radia i digitalu, a także banery, które znajdą się w przestrzeni miejskiej. Projekt wspierają także działania komunikacyjne w mediach społecznościowych oraz działania public relations. Przy produkcji akcji Fundację Avalon wspiera Allegro Brand Experience Agency.
Kampania jest współfinansowana przez PFRON. Akcja potrwa do końca lutego 2024 roku. (ao)