Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rusza z kampanią „LGBT+ja”. „lgbt+ja” – pod takim hasłem fundacja dajemy dzieciom siłę rozpoczęła nową kampanię społeczną, skierowaną do nastolatków. celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem przemocy wobec nieheteronormatywnych i transpłciowych nastolaktów, a także – zachęcenie młodych osób do okazywania wsparcia równieśnikom ze społeczności lgbt+. fundacja podaje, że w polsce 7 na 10 nastolatków lgbt+ doświadcza homofobicznej i transfobicznej przemocy. „w efekcie połowa nastoletnich osób lgbt+ mierzy się z objawami depresji, 70 proc. ma myśli samobójcze. ich dramatyczną sytuację potwierdzają codzienne zgłoszenia do telefonu zaufania 116 111” – podaje fundacja dajemy dzieciom siłę. z podanych przez organizację informacji wynika, że osoby te są krzywdzone niemal wszędzie – w szkole, w domu, w miejscach publicznych, a także na ich profilach w mediach społecznościowych; wymierzone są w nie wulgarne hasła na murach czy hejterskie wpisy w internecie. nowa akcja fundacji dajemy dzieciom siłę ma zachęcić nastolatki do „okazywania sojusznictwa i wsparcia dla swoich nieheteronormatywnych i transpłciowych rówieśników”. jak podkreśla organizacja, źródłem problemu są m.in. zaniedbania w zakresie edukacji antydyskryminacyjnej i seksualnej, a także podsycanie postaw homofobicznych oraz ograniczone obywatelskie reagowanie na krzywdę osób lgbt+. podstawą kampanii „lgbt+ja” jest „sprzeciw wobec przemocy i promowanie sojuszniczych postaw u dzieci i młodzieży”. akcja ma na celu zbudowanie w świadkach przemocy postawy sojuszniczej. organizatorzy kampanii chcą pokazać, w jak trudnej sytuacji są młodzi ludzie lgbt+, a także – jak ważne jest wspieranie ich. akcja realizowana jest pod hasłami „masz we mnie sojusznika”, „masz we mnie sojuszniczkę”. działania prowadzone będą przede wszystkim w internecie – w serwisach społecznościowych takich jak instagram, tiktok i facebook. w ramach działań powstał też 90-sekundowy spot, a także seria krótkich filmów, pokazujących rozmowy nastolatków o tym, dlaczego i jak należy wspierać rówieśników lgbt+. przygotowano też grafiki oraz serię postów „pogłębiających ideę sojusznictwa i tłumaczących, jak nastolatki mogą ją na co dzień realizować w stosunku do swoich rówieśników”. powstała też specjalna akcji strona , gdzie będą dostępne materiały edukacyjne. „złe i okrutne słowa, na które nikt nie reaguje, brak działań profilaktycznych, granie kartą homofobii dla interesów politycznych stopniowo tworzą coraz większą przestrzeń dla aktów agresji i innych form dyskryminacji. obojętność i brak dyskusji na temat praw mniejszości stają się de facto przyzwoleniem na krzywdę, również dzieci i młodzieży” – mówi dr monika sajkowska, prezeska fundacji dajemy dzieciom siłę. fundacja przywołuje także badania kampanii przeciw homofobii, które pokazują skalę problemu – wynika z nich, że ponad dwie trzecie badanych (70 proc.) doświadczają różnych form przemocy. „70 proc. żyjących w polsce nastolatków lgbt+ czuje się osamotnionych, jedynie 25 proc. znajduje pełną akceptację u swoich matek, jeszcze mniej (12 proc.) u ojców. u 50 proc. występują nasilone lub silne objawy depresji. 69 proc. osób uczestniczących w badaniu kph rozważało samobójstwo, przy czym 12 proc. bardzo często” – czytamy w komunikacie. „młodzi ludzie lgbt+, którzy szukają u nas wsparcia, opowiadają o przemocy rówieśniczej, ale też o przemocy ze strony dorosłych – również tych najbliższych: rodziców, nauczycieli. mówią o osamotnieniu i braku nadziei. w wielu sytuacjach nie czują się bezpiecznie, brakuje im przestrzeni do bycia sobą. bardzo dużo takich telefonów odebraliśmy w czasie ostatniej kampanii prezydenckiej. dzieci pytały nas nawet, czy przypadkiem nasz telefon nie jest jeszcze jedną strefą wolną od lgbt” – mówi oliwia pogodzińska, pracująca w telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 fundacji dajemy dzieciom siłę. fundacja przywołuje także międzynarodowy raport european union fundamental rights agency z 2020 roku – z publikacji wynika, że sytuacja polskich uczniów i uczennic lgbt+ jest znacznie gorsza niż ich nieheteronormatywnych i transpłciowych rówieśników w innych państwach unii europejskiej. „zaledwie 18 proc. respondentów z polski będących w wieku 15-17 lat stwierdziło, że system edukacji, przynajmniej w pewnym zakresie, odnosi się do tematyki związanej z osobami lgbt+ w pozytywny lub wyważony sposób (średnia dla pozostałych państw unijnych to 33 proc.)” – czytamy. organizacja informuje też, że zaledwie co trzeci badany zadeklarował, że w szkole może liczyć na wsparcie i uznanie swojej orientacji psychoseksualnej i tożsamości płciowej. czytamy, że w innych krajach ue takiej odpowiedzi udzielił średnio co drugi uczeń. poza przekazem do nastolatków fundacja zachęca też dorosłych do „wspierania idei kampanii wśród młodzieży oraz deklarowania wsparcia dla nastolatków lgbt+ – poprzez podejmowanie tematyki kampanii podczas lekcji, rozmowy z własnymi dziećmi, stosowanie nakładek na zdjęcia profilowe w serwisach społecznościowych, udostępnianie postów, stosowanie hashtagu #lgbtplusja”. czytamy też, że wsparcie dla kampanii zadeklarowali m.in. aktorzy występujący w spotach kampanijnych. akcja rozpoczęła się 24 lutego 2021 roku i została zaplanowana na dwa miesiące. kampania została przygotowana przez fundację dajemy dzieciom siłę we współpracy z agencją reklamową bbdo. (mb).
„LGBT+ja” – pod takim hasłem Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczęła nową kampanię społeczną, skierowaną do nastolatków. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem przemocy wobec nieheteronormatywnych i transpłciowych nastolaktów, a także – zachęcenie młodych osób do okazywania wsparcia równieśnikom ze społeczności LGBT+.
Fundacja podaje, że w Polsce 7 na 10 nastolatków LGBT+ doświadcza homofobicznej i transfobicznej przemocy. „W efekcie połowa nastoletnich osób LGBT+ mierzy się z objawami depresji, 70 proc. ma myśli samobójcze. Ich dramatyczną sytuację potwierdzają codzienne zgłoszenia do telefonu zaufania 116 111” – podaje Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Z podanych przez organizację informacji wynika, że osoby te są krzywdzone niemal wszędzie – w szkole, w domu, w miejscach publicznych, a także na ich profilach w mediach społecznościowych; wymierzone są w nie wulgarne hasła na murach czy hejterskie wpisy w internecie.
Nowa akcja Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę ma zachęcić nastolatki do „okazywania sojusznictwa i wsparcia dla swoich nieheteronormatywnych i transpłciowych rówieśników”. Jak podkreśla organizacja, źródłem problemu są m.in. zaniedbania w zakresie edukacji antydyskryminacyjnej i seksualnej, a także podsycanie postaw homofobicznych oraz ograniczone obywatelskie reagowanie na krzywdę osób LGBT+.
Podstawą kampanii „LGBT+ja” jest „sprzeciw wobec przemocy i promowanie sojuszniczych postaw u dzieci i młodzieży”. Akcja ma na celu zbudowanie w świadkach przemocy postawy sojuszniczej. Organizatorzy kampanii chcą pokazać, w jak trudnej sytuacji są młodzi ludzie LGBT+, a także – jak ważne jest wspieranie ich.
Akcja realizowana jest pod hasłami „Masz we mnie sojusznika”, „Masz we mnie sojuszniczkę”. Działania prowadzone będą przede wszystkim w internecie – w serwisach społecznościowych takich jak Instagram, TikTok i Facebook.
W ramach działań powstał też 90-sekundowy spot, a także seria krótkich filmów, pokazujących rozmowy nastolatków o tym, dlaczego i jak należy wspierać rówieśników LGBT+. Przygotowano też grafiki oraz serię postów „pogłębiających ideę sojusznictwa i tłumaczących, jak nastolatki mogą ją na co dzień realizować w stosunku do swoich rówieśników”. Powstała też specjalna akcji strona, gdzie będą dostępne materiały edukacyjne.
„Złe i okrutne słowa, na które nikt nie reaguje, brak działań profilaktycznych, granie kartą homofobii dla interesów politycznych stopniowo tworzą coraz większą przestrzeń dla aktów agresji i innych form dyskryminacji. Obojętność i brak dyskusji na temat praw mniejszości stają się de facto przyzwoleniem na krzywdę, również dzieci i młodzieży” – mówi dr Monika Sajkowska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Fundacja przywołuje także badania Kampanii Przeciw Homofobii, które pokazują skalę problemu – wynika z nich, że ponad dwie trzecie badanych (70 proc.) doświadczają różnych form przemocy. „70 proc. żyjących w Polsce nastolatków LGBT+ czuje się osamotnionych, jedynie 25 proc. znajduje pełną akceptację u swoich matek, jeszcze mniej (12 proc.) u ojców. U 50 proc. występują nasilone lub silne objawy depresji. 69 proc. osób uczestniczących w badaniu KPH rozważało samobójstwo, przy czym 12 proc. bardzo często” – czytamy w komunikacie.
„Młodzi ludzie LGBT+, którzy szukają u nas wsparcia, opowiadają o przemocy rówieśniczej, ale też o przemocy ze strony dorosłych – również tych najbliższych: rodziców, nauczycieli. Mówią o osamotnieniu i braku nadziei. W wielu sytuacjach nie czują się bezpiecznie, brakuje im przestrzeni do bycia sobą. Bardzo dużo takich telefonów odebraliśmy w czasie ostatniej kampanii prezydenckiej. Dzieci pytały nas nawet, czy przypadkiem nasz telefon nie jest jeszcze jedną strefą wolną od LGBT” – mówi Oliwia Pogodzińska, pracująca w telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Fundacja przywołuje także międzynarodowy raport European Union Fundamental Rights Agency z 2020 roku – z publikacji wynika, że sytuacja polskich uczniów i uczennic LGBT+ jest znacznie gorsza niż ich nieheteronormatywnych i transpłciowych rówieśników w innych państwach Unii Europejskiej. „Zaledwie 18 proc. respondentów z Polski będących w wieku 15-17 lat stwierdziło, że system edukacji, przynajmniej w pewnym zakresie, odnosi się do tematyki związanej z osobami LGBT+ w pozytywny lub wyważony sposób (średnia dla pozostałych państw unijnych to 33 proc.)” – czytamy. Organizacja informuje też, że zaledwie co trzeci badany zadeklarował, że w szkole może liczyć na wsparcie i uznanie swojej orientacji psychoseksualnej i tożsamości płciowej. Czytamy, że w innych krajach UE takiej odpowiedzi udzielił średnio co drugi uczeń.
Poza przekazem do nastolatków Fundacja zachęca też dorosłych do „wspierania idei kampanii wśród młodzieży oraz deklarowania wsparcia dla nastolatków LGBT+ – poprzez podejmowanie tematyki kampanii podczas lekcji, rozmowy z własnymi dziećmi, stosowanie nakładek na zdjęcia profilowe w serwisach społecznościowych, udostępnianie postów, stosowanie hashtagu #LGBTplusJA”.
Czytamy też, że wsparcie dla kampanii zadeklarowali m.in. aktorzy występujący w spotach kampanijnych. Akcja rozpoczęła się 24 lutego 2021 roku i została zaplanowana na dwa miesiące.
Kampania została przygotowana przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę we współpracy z agencją reklamową BBDO. (mb)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rusza z kampanią „LGBT+ja”. „lgbt+ja” – pod takim hasłem fundacja dajemy dzieciom siłę rozpoczęła nową kampanię społeczną, skierowaną do nastolatków. celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem przemocy wobec nieheteronormatywnych i transpłciowych nastolaktów, a także – zachęcenie młodych osób do okazywania wsparcia równieśnikom ze społeczności lgbt+. fundacja podaje, że w polsce 7 na 10 nastolatków lgbt+ doświadcza homofobicznej i transfobicznej przemocy. „w efekcie połowa nastoletnich osób lgbt+ mierzy się z objawami depresji, 70 proc. ma myśli samobójcze. ich dramatyczną sytuację potwierdzają codzienne zgłoszenia do telefonu zaufania 116 111” – podaje fundacja dajemy dzieciom siłę. z podanych przez organizację informacji wynika, że osoby te są krzywdzone niemal wszędzie – w szkole, w domu, w miejscach publicznych, a także na ich profilach w mediach społecznościowych; wymierzone są w nie wulgarne hasła na murach czy hejterskie wpisy w internecie. nowa akcja fundacji dajemy dzieciom siłę ma zachęcić nastolatki do „okazywania sojusznictwa i wsparcia dla swoich nieheteronormatywnych i transpłciowych rówieśników”. jak podkreśla organizacja, źródłem problemu są m.in. zaniedbania w zakresie edukacji antydyskryminacyjnej i seksualnej, a także podsycanie postaw homofobicznych oraz ograniczone obywatelskie reagowanie na krzywdę osób lgbt+. podstawą kampanii „lgbt+ja” jest „sprzeciw wobec przemocy i promowanie sojuszniczych postaw u dzieci i młodzieży”. akcja ma na celu zbudowanie w świadkach przemocy postawy sojuszniczej. organizatorzy kampanii chcą pokazać, w jak trudnej sytuacji są młodzi ludzie lgbt+, a także – jak ważne jest wspieranie ich. akcja realizowana jest pod hasłami „masz we mnie sojusznika”, „masz we mnie sojuszniczkę”. działania prowadzone będą przede wszystkim w internecie – w serwisach społecznościowych takich jak instagram, tiktok i facebook. w ramach działań powstał też 90-sekundowy spot, a także seria krótkich filmów, pokazujących rozmowy nastolatków o tym, dlaczego i jak należy wspierać rówieśników lgbt+. przygotowano też grafiki oraz serię postów „pogłębiających ideę sojusznictwa i tłumaczących, jak nastolatki mogą ją na co dzień realizować w stosunku do swoich rówieśników”. powstała też specjalna akcji strona , gdzie będą dostępne materiały edukacyjne. „złe i okrutne słowa, na które nikt nie reaguje, brak działań profilaktycznych, granie kartą homofobii dla interesów politycznych stopniowo tworzą coraz większą przestrzeń dla aktów agresji i innych form dyskryminacji. obojętność i brak dyskusji na temat praw mniejszości stają się de facto przyzwoleniem na krzywdę, również dzieci i młodzieży” – mówi dr monika sajkowska, prezeska fundacji dajemy dzieciom siłę. fundacja przywołuje także badania kampanii przeciw homofobii, które pokazują skalę problemu – wynika z nich, że ponad dwie trzecie badanych (70 proc.) doświadczają różnych form przemocy. „70 proc. żyjących w polsce nastolatków lgbt+ czuje się osamotnionych, jedynie 25 proc. znajduje pełną akceptację u swoich matek, jeszcze mniej (12 proc.) u ojców. u 50 proc. występują nasilone lub silne objawy depresji. 69 proc. osób uczestniczących w badaniu kph rozważało samobójstwo, przy czym 12 proc. bardzo często” – czytamy w komunikacie. „młodzi ludzie lgbt+, którzy szukają u nas wsparcia, opowiadają o przemocy rówieśniczej, ale też o przemocy ze strony dorosłych – również tych najbliższych: rodziców, nauczycieli. mówią o osamotnieniu i braku nadziei. w wielu sytuacjach nie czują się bezpiecznie, brakuje im przestrzeni do bycia sobą. bardzo dużo takich telefonów odebraliśmy w czasie ostatniej kampanii prezydenckiej. dzieci pytały nas nawet, czy przypadkiem nasz telefon nie jest jeszcze jedną strefą wolną od lgbt” – mówi oliwia pogodzińska, pracująca w telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 fundacji dajemy dzieciom siłę. fundacja przywołuje także międzynarodowy raport european union fundamental rights agency z 2020 roku – z publikacji wynika, że sytuacja polskich uczniów i uczennic lgbt+ jest znacznie gorsza niż ich nieheteronormatywnych i transpłciowych rówieśników w innych państwach unii europejskiej. „zaledwie 18 proc. respondentów z polski będących w wieku 15-17 lat stwierdziło, że system edukacji, przynajmniej w pewnym zakresie, odnosi się do tematyki związanej z osobami lgbt+ w pozytywny lub wyważony sposób (średnia dla pozostałych państw unijnych to 33 proc.)” – czytamy. organizacja informuje też, że zaledwie co trzeci badany zadeklarował, że w szkole może liczyć na wsparcie i uznanie swojej orientacji psychoseksualnej i tożsamości płciowej. czytamy, że w innych krajach ue takiej odpowiedzi udzielił średnio co drugi uczeń. poza przekazem do nastolatków fundacja zachęca też dorosłych do „wspierania idei kampanii wśród młodzieży oraz deklarowania wsparcia dla nastolatków lgbt+ – poprzez podejmowanie tematyki kampanii podczas lekcji, rozmowy z własnymi dziećmi, stosowanie nakładek na zdjęcia profilowe w serwisach społecznościowych, udostępnianie postów, stosowanie hashtagu #lgbtplusja”. czytamy też, że wsparcie dla kampanii zadeklarowali m.in. aktorzy występujący w spotach kampanijnych. akcja rozpoczęła się 24 lutego 2021 roku i została zaplanowana na dwa miesiące. kampania została przygotowana przez fundację dajemy dzieciom siłę we współpracy z agencją reklamową bbdo. (mb).