9 maja 2023 roku ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „#PowiedzCześćRóżnorodności”, której inicjatorami są Fundacja DEI Alliance i firma Better, a w projekt zaangażowano ponad 20 partnerów. Organizatorzy chcą zacząć dyskusję o tym, w jaki sposób firmy i ich pracownicy pracujący mogą czerpać inspiracje z różnorodności.
Akcja ma na celu promowanie „pozytywnej siły różnorodności” oraz jej wielowymiarowości. W projekcie oddano głos pracownikom i pracownicom konkretnych firm, którzy opowiadają o sobie oraz o tym, jak osobiste doświadczenia budują miejsca pracy. Kampania zachęca też do tego odbiorców.
Hasłem przewodnim akcji jest zdanie „Człowieka nie da się opisać jednym słowem”.
W ramach kampanii swoimi historiami dzielą się Olga z CD PROJEKT RED, Ania, Gosia i Pierre z Philip Morris, Alisa z Deloitte, Krzysztof z Leżę i Pracuję, Anita z Grupy ANG, Anna z Sharebee oraz Omaid z Inclusive.Buzz.
„Dbanie o różnorodność, czyli foster inclusion, to jedna z wartości Deloitte, dlatego udział w tej kampanii jest dla nas szczególnie ważny. Jednocześnie marzę o rzeczywistości, w której inicjatywy z zakresu DEI nie będą potrzebne, bo społeczeństwo i miejsca pracy będą przyjazne i otwarte dla wszystkich bez względu na płeć, wiek, orientację psychoseksualną, narodowość czy stopień sprawności” – mówi Maja Zabawska, partnerka w dziale doradztwa podatkowego, liderka Diversity Equity Inclusion w Deloitte.
Działania komunikacyjne będą prowadzone w przestrzeni outdoorowej w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie. Do połowy lipca 2023 roku będzie ją można z kolei zobaczyć w mediach społecznościowych.
Na stronie powstało narzędzie #DiverStory, dzięki któremu każda osoba może w formie plakatu opowiedzieć swoją historię. (zd)