W maju 2023 roku Fundacja zPogranicza, działająca na rzecz osób z zaburzeniem typu borderline oraz w kryzysie psychicznym, i agencja PR Hub rozpoczęły kampanię edukacyjną „Borderline #kuZrozumieniuiAkceptacji”.
Jej celem jest budowanie świadomości i przeciwdziałanie stygmatyzacji osób z zaburzeniem typu borderline. Twórcy projektu chcą także dotrzeć do psychiatrów i psychoterapeutów, aby zwrócić uwagę na trudności w dostępie do odpowiedniego leczenia zaburzenia borderline.
Wyniki sondażu przeprowadzonego w internecie w 2022 roku przez Fundację zPogranicza pokazały, że o borderline jako zaburzeniu wie niemal każdy, jednak co piąta osoba przyznała, że jej poziom wiedzy na ten temat jest niski. 92,1 proc. stwierdziło, że społeczeństwo nie wie wystarczająco wiele o tym zaburzeniu. Połowa ankietowanych ma poczucie, że nawet specjaliści z zakresu ochrony zdrowia psychicznego nie mają wystarczającej ilości informacji na temat borderline. 52,8 proc. respondentów przyznało, że spotkało się z użyciem tego terminu jako obelgi.
Pomysłodawczynią kampanii jest Anna Mrówczyńska, prezeska Fundacji zPogranicza. PR Hub realizuje działania komunikacyjne i promocyjne.
Kampania będzie rozpowszechniona w portalach internetowych w postaci materiałów edukacyjnych, a także w mediach społecznościowych oraz na konferencjach naukowych. Działania obejmą także środowisko ochrony zdrowia psychicznego. (zd)