Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca ruszył w lutym 2023 z kampanią 1,5% „Zależy mi”. Celem akcji jest zachęcenie Polaków do wspierania działań obywatelskich.
„Kampanią chcieliśmy zmierzyć się z dość powszechną apatią, rezygnacją i ucieczką w sprawy wyłącznie prywatne. Tyle niegodnych rzeczy dzieje się w życiu publicznym w Polsce, że już nas to »nie rusza«. W odpowiedzi na nie, zdarza się, że coraz częściej myślimy: »nie zależy mi« i przestajemy być gotowi na choćby minimalny wysiłek dotyczący spraw, na których powinno nam zależeć. Dlatego tak ważnym było, aby pokazać, że są ludzie, obywatelki i obywatele, którym wciąż zależy” – mówi Jakub Wygnański, współzałożyciel Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca.
W ramach kampanii powstał spot, do którego zaangażowano m.in. prof. Adama Bodnara, prof. Ewę Łętowską, dr Hannę Machińską i Stanisława Soykę. Bohaterowie nagrania wypowiadają do kamery krótkie zdanie określające, na czym im zależy. Wideo będzie emitowane w internecie oraz w telewizji. W kolejnych spotach, obok znanych osobistości, wezmą udział także obywatele i obywatelki, w tym przedstawiciele Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca.
Powstał również spot radiowy, który będzie można usłyszeć w stacjach Grupy Radiowej Agory. Zaplanowano także reklamę w wybranych tytułach prasowych i działania reklamowe w modelu programmatic.
Pomysłodawcą kampanii „Zależy mi” i autorem koncepcji kreatywnej jest agencja Clos Brothers. Zdjęcia do spotu zrealizował Mateusz Wajda. Za montaż filmu odpowiedzialna jest Dorota Migas-Mazur. (bs)