Agencje Game Changer i Serviceplan España oraz organizacja Colectivo LGBT de Madrit postanowili zainicjować ruch społeczny #LoveWinsQatar, który ma być wyrazem sprzeciwu wobec łamania praw człowieka w Katarze, przy okazji odbywającego się Turnieju Mistrzostw Świata 2022.
Odbiorcami kampanii są gracze serii gier wideo „FIFA”, ponieważ właśnie tam można zobaczyć całujących się na murawie piłkarzy – oczywiście wirtualnych. Wszystko za sprawą tzw. glitchy, czyli krótkotrwałych uszkodzeń w grze, które powodują, że cyfrowi bohaterowie zatrzymują się w losowym momencie albo przybierają nienaturalne pozycje. Właśnie w „FIFIE” glitche sprawiają, że piłkarze sprawiają wrażenie np. całujących się. Twórcy kampanii postanowili więc to wykorzystać.
Aby dołączyć do ruchu #LoveWinsQatar, wystarczy strzelić gola w grze, skierować zawodników blisko siebie, zrobić zrzut ekranu oraz udostępnić go, oznaczając hashtagiem z nazwą kampanii.
Akcję zaadaptowano na pięć języków (angielski, polski, hiszpański, portugalski i niemiecki), aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców z całego świata.
„Przewaga świata gamingu nad realnym światem, w którym nadal jest wiele podziałów. Gramy ze sobą bez względu na płeć, pochodzenie, kolor skóry czy orientację seksualną. Bo gry łączą, a nie dzielą” – mówi o kampanii CEO Game Changer, Tomasz Przeździecki. (zd)
Źródło: YouTube/Serviceplan Espana