poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościGeografia według firmy Gap zdenerwowała chińskich internautów

Geografia według firmy Gap zdenerwowała chińskich internautów

Firma odzieżowa Gap spotkała się z krytyką internautów z Chin – pisze portal money.cnn.com. W tamtejszej sieci społecznościowej Weibo opublikowano zdjęcia przecenionego T-shirtu marki, który sprzedawano w Kanadzie. Użytkownicy zauważyli, że na nadruku mapy zabrakło Tajwanu i wysp na Morzu Południowochińskim.

Money.cnn.com przypomina, że Chiny traktują wspomniane miejsca jako integralne części własnego terytorium, a na każdą sugestię, że jest inaczej, reagują oburzeniem. Tajwan jest przez nie uznawany za zbuntowaną prowincję – czytamy.

Gap na oburzenie internautów zareagował przeprosinami i wycofaniem budzącego kontrowersje produktu z chińskiego rynku. Źródło jednak zauważa, że firma nie informuje, czy koszulka z mapą zniknie również ze sklepów w innych krajach.

Chiny – przyznaje money.cnn.com – od wielu lat zwracają uwagę różnym firmom i instytucjom, by szanowały wyznaczone przez nich granice terytorialne. Źródło dla przykładu podaje żądania azjatyckiego państwa wysłane do ponad 30 linii lotniczych, w tym kilku amerykańskich, by usunęły ze swoich stron wszelkie sugestie, jakoby Tajwan, Hongkong czy Makau nie były częścią Chin. Biały Dom nazwał wówczas działania Pekinu „orwellowskim nonsensem”. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj