piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościGlobalne marki chcą ujawnić swój wpływ na klimat

Globalne marki chcą ujawnić swój wpływ na klimat

26 października 2022 roku ruszyła kampania koalicji Business For Nature „Make It Mandatory”. W ramach projektu ponad 330 instytucji biznesowych i finansowych, w tym BNP Paribas, Nestlé, Danone czy H&M Group, wzywa głowy państw do „zobowiązania globalnych firm do podjęcia natychmiastowych działań w celu powstrzymania i odwrócenia utraty różnorodności biologicznej”. Zobowiązanie ma nastąpić podczas Konferencji ONZ w Montrealu, która odbędzie się w dniach 7-19 grudnia 2022 roku.

Zobowiązane przedsiębiorstwa będą musiały ocenić i ujawnić swój wpływ na środowisko. Jak mówi André Hoffmann, wiceprezes zarządu Roche Holdings: „Odbudowa przyrody jest w zasięgu ręki, pod warunkiem, że wszyscy będziemy działać już teraz. To oświadczenie pokazuje szerokie poparcie największych firm dla ambitnego globalnego porozumienia na rzecz przyrody, z jasno określonymi celami, które będą motorem wspólnych działań biznesu i finansów”.

W oświadczeniu firmy przedstawiły dobrowolne działania, które zamierzają podjąć, takie jak: ocena wpływu i zależności od przyrody, ujawnianie istotnych informacji dotyczących przyrody czy przekształcenie swoich strategii biznesowych w celu ochrony i odbudowy naturalnych ekosystemów.

Źródło:Youtube/Business For Nature

Jak wskazuje raport Business For Nature, w 2022 roku ponad 18,6 tys. firm ujawniło dane dotyczące swojego wpływu na środowisko za pośrednictwem Carbon Disclosure Project – to wzrost o 42 proc. w stosunku do 2021 roku.

W 2021 roku 69 proc. spółek zgłosiło ryzyko związane z klimatem za pośrednictwem CDP, a zaledwie 6,5 proc. zgłosiło ryzyko związane z przyrodą. Oznacza to, że nie korzystają one z możliwości inwestycyjnych, które wiążą się z przeciwdziałaniem tym zagrożeniom.

W wyniku braku ujawnienia rządu nie mają informacji niezbędnych do egzekwowania zmian i śledzenia postępów – czytamy w raporcie.

Pełna lista firm, które podpisały oświadczenie, znajduje się tutaj. (zd)

Źródło zdjęcia głównego: Youtube/Business For Nature

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj