26 października 2022 roku ruszyła kampania koalicji Business For Nature „Make It Mandatory”. W ramach projektu ponad 330 instytucji biznesowych i finansowych, w tym BNP Paribas, Nestlé, Danone czy H&M Group, wzywa głowy państw do „zobowiązania globalnych firm do podjęcia natychmiastowych działań w celu powstrzymania i odwrócenia utraty różnorodności biologicznej”. Zobowiązanie ma nastąpić podczas Konferencji ONZ w Montrealu, która odbędzie się w dniach 7-19 grudnia 2022 roku.
Zobowiązane przedsiębiorstwa będą musiały ocenić i ujawnić swój wpływ na środowisko. Jak mówi André Hoffmann, wiceprezes zarządu Roche Holdings: „Odbudowa przyrody jest w zasięgu ręki, pod warunkiem, że wszyscy będziemy działać już teraz. To oświadczenie pokazuje szerokie poparcie największych firm dla ambitnego globalnego porozumienia na rzecz przyrody, z jasno określonymi celami, które będą motorem wspólnych działań biznesu i finansów”.
W oświadczeniu firmy przedstawiły dobrowolne działania, które zamierzają podjąć, takie jak: ocena wpływu i zależności od przyrody, ujawnianie istotnych informacji dotyczących przyrody czy przekształcenie swoich strategii biznesowych w celu ochrony i odbudowy naturalnych ekosystemów.
Źródło:Youtube/Business For Nature
Jak wskazuje raport Business For Nature, w 2022 roku ponad 18,6 tys. firm ujawniło dane dotyczące swojego wpływu na środowisko za pośrednictwem Carbon Disclosure Project – to wzrost o 42 proc. w stosunku do 2021 roku.
W 2021 roku 69 proc. spółek zgłosiło ryzyko związane z klimatem za pośrednictwem CDP, a zaledwie 6,5 proc. zgłosiło ryzyko związane z przyrodą. Oznacza to, że nie korzystają one z możliwości inwestycyjnych, które wiążą się z przeciwdziałaniem tym zagrożeniom.
W wyniku braku ujawnienia rządu nie mają informacji niezbędnych do egzekwowania zmian i śledzenia postępów – czytamy w raporcie.
Pełna lista firm, które podpisały oświadczenie, znajduje się tutaj. (zd)
Źródło zdjęcia głównego: Youtube/Business For Nature