„Głosuję. Decyduję” – takim hasłem marka biżuterii YES zachęca kobiety do udziału w wyborach parlamentarnych, które odbędą się 15 października. Firma rozpoczęła akcję 26 września 2023 roku.
YES przekazuje w komunikacie, że według badań blisko 40 proc. kobiet nie weźmie udziału w wyborach, a w najmłodszej grupie wiekowej (18-39 lat) ten odsetek jest jeszcze większy.
Akcja ma więc na celu zwrócenie uwagi na to, jak ważny jest aktywny udział kobiet w zbliżających się wyborach oraz skłonienie ich do wzięcia udziału w głosowaniu. Jak przekazuje YES, inicjatywa jest apolityczna.
„15 października będziemy decydować o naszej przyszłości, więc nawet jeśli ktoś nie interesuje się polityką, na pewno interesuje go jego własny los. Zwłaszcza kobiety nie powinny rezygnować ze swojego prawa, by później mężczyźni nie podejmowali decyzji za nie” – mówi Justyna Lach, dyrektorka marketingu YES.
Marka w ramach akcji stworzyła specjalną przypinkę, będącą deklaracją udziału w wyborach. Dochód z jej sprzedaży ma zostać w całości przeznaczony na wsparcie Fundacji Sukces Pisany Szminką.
Jak mówi Justyna Lach, przypięcie pina może być „nie tylko manifestacją własnej postawy, ale też przypomnieniem i zachętą dla innych kobiet” do udziału w wyborach.
To kolejny raz, kiedy marka angażuje się w istotne społecznie sprawy. Wcześniej powstały m.in. przypinki wspierające Ukrainę w związku z atakiem Rosji na ten kraj. Marka w listopadzie 2022 zareagowała także na słowa Jarosława Kaczyńskiego na temat kobiet przypinką z hasłem „Daję w szyję”, co wywołało mieszane reakcje internautów.
Ostatnio z kolei YES znalazło się w ogniu krytyki w związku z akcją „YES for Love”, w ramach której marka miała przekazać obrączki parom jednopłciowym. Po krytyce firma przeprosiła i zakończyła akcję.
Czytaj więcej: Tym razem marce YES nie wyszło. Eksperci o akcji #YESforLove
(mb)