Google ogłosiło nowe narzędzie do personalizacji wyświetlanych reklam. „Moje Centrum Reklam” pozwoli na większą kontrolę reklam, blokowanie oraz personalizowanie informacji, na bazie których są wyświetlane treści reklamowe.
Wystarczy być zalogowanym do konta Google, by mieć automatyczny dostęp do „Mojego Centrum Reklam”. Dzięki temu użytkownik będzie mógł zarządzać reklamami w wyszukiwarce, na YouTubie i w karcie Discover.
Nowe narzędzie dotyczy każdego miejsca i urządzenia, na których użytkownicy są zalogowani na swoich kontach Google.
Serwis zapewnia, że do personalizacji reklam nie wykorzystuje informacji wrażliwych, takich jak stan zdrowia, rasa, religia czy orientacja seksualna, ani nie gromadzi danych przechowywanych w aplikacjach takich jak Gmail, Zdjęcia i Dysk.
Funkcja będzie stopniowo udostępniana dla wszystkich użytkowników na świecie. (bs)