poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościGoogle z tagiem „fact-checking”

Google z tagiem „fact-checking”

Google oficjalnie wprowadził tag „fact-checking”, pod którym będzie można znaleźć zweryfikowane informacje na podstawie procedur opracowanych przez koncern. Firma realizuje tym samym zapowiedzi z października 2016 roku.

Jak czytamy, opcja testowa była dostępna dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Teraz oficjalnie skorzystać z niej będą mogli także internauci w Brazylii, Meksyku i Argentynie. Aktualizacja będzie dostępna również w wersji mobilnej.

Koncern zapewnia, że będzie dokładnie sprawdzał artykuły oznaczone jako wiarygodne i usuwał natychmiast te, które okażą się fałszywe. Do tego ma służyć schemat ClaimReview Markup stworzony przez serwis Schema.org i wspierany zarówno przez Google, jak i inne firmy, takie jak Yahoo czy Microsoft. W ramach Funduszu Inicjatyw Cyfrowych firma wsparła też inne projekty, które mają na celu weryfikować rzetelność publikowanych treści. Należą do nich: Factmata, opracowane na University College London i University of Sheffield urządzenie mające udostępniać traskrypcje wypowiedzi, komentarzy w formie audowizualnej.

Google wsparł też włoskich naukowców i analityków mediów,którzy stworzyli aplikację mającą oddzielać informacje fałszywe od prawdziwych. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj