Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Gospodarka najlepszą promocją Polski. msz wspiera polskie spółki w ekspansji na zagraniczne rynki. „traktujemy to z jednej strony jako realne wsparcie firm, które chcą zaistnieć na danym rynku, a drugiej jako promocję polski. bo szczególnie dziś jednym z poważniejszych narzędzi promujących nasz kraj jest gospodarka” – powiedziała beata stelmach, wiceminister spraw zagranicznych. ostatnio rodzime spółki zakończyły „misję” w kolumbii i brazylii. jeśli chodzi o kolumbię to szansę na tym rynku ma polski przemysł wydobywczy. „w tym zakresie nasze spółki mają bogate doświadczenie i kompetencje” – przekonuje stelmach. odbyły się już nawet rozmowy kghm-u z potencjalnymi klientami w brazylii. jednak nie byłoby to możliwe gdyby nie wsparcie przedstawicieli rządu przy rozmowach biznesowych – dodaje. na takie wsparcie mogły także liczyć firmy z rynku ukraińskiego, który jest równie atrakcyjny, co nieprzewidywalny. dalsze plany? „w tym tygodniu odbędzie się kolejna misja do arabii saudyjskiej dla kobiet biznesu. (…) w przyszłym roku chcielibyśmy kontynuować kierunek ameryki południowej czy też krajów zatoki” – zdradza wiceminister spraw zagranicznych. (kg).
MSZ wspiera polskie spółki w ekspansji na zagraniczne rynki. „Traktujemy to z jednej strony jako realne wsparcie firm, które chcą zaistnieć na danym rynku, a drugiej jako promocję Polski. Bo szczególnie dziś jednym z poważniejszych narzędzi promujących nasz kraj jest gospodarka” – powiedziała Beata Stelmach, wiceminister spraw zagranicznych.
Ostatnio rodzime spółki zakończyły „misję” w Kolumbii i Brazylii. Jeśli chodzi o Kolumbię to szansę na tym rynku ma polski przemysł wydobywczy. „W tym zakresie nasze spółki mają bogate doświadczenie i kompetencje” – przekonuje Stelmach. Odbyły się już nawet rozmowy KGHM-u z potencjalnymi klientami w Brazylii. Jednak nie byłoby to możliwe gdyby nie wsparcie przedstawicieli rządu przy rozmowach biznesowych – dodaje. Na takie wsparcie mogły także liczyć firmy z rynku ukraińskiego, który jest równie atrakcyjny, co nieprzewidywalny.
Dalsze plany? „W tym tygodniu odbędzie się kolejna misja do Arabii Saudyjskiej dla kobiet biznesu. (…) W przyszłym roku chcielibyśmy kontynuować kierunek Ameryki Południowej czy też krajów Zatoki” – zdradza wiceminister spraw zagranicznych. (kg)