MSZ wspiera polskie spółki w ekspansji na zagraniczne rynki. „Traktujemy to z jednej strony jako realne wsparcie firm, które chcą zaistnieć na danym rynku, a drugiej jako promocję Polski. Bo szczególnie dziś jednym z poważniejszych narzędzi promujących nasz kraj jest gospodarka” – powiedziała Beata Stelmach, wiceminister spraw zagranicznych.
Ostatnio rodzime spółki zakończyły „misję” w Kolumbii i Brazylii. Jeśli chodzi o Kolumbię to szansę na tym rynku ma polski przemysł wydobywczy. „W tym zakresie nasze spółki mają bogate doświadczenie i kompetencje” – przekonuje Stelmach. Odbyły się już nawet rozmowy KGHM-u z potencjalnymi klientami w Brazylii. Jednak nie byłoby to możliwe gdyby nie wsparcie przedstawicieli rządu przy rozmowach biznesowych – dodaje. Na takie wsparcie mogły także liczyć firmy z rynku ukraińskiego, który jest równie atrakcyjny, co nieprzewidywalny.
Dalsze plany? „W tym tygodniu odbędzie się kolejna misja do Arabii Saudyjskiej dla kobiet biznesu. (…) W przyszłym roku chcielibyśmy kontynuować kierunek Ameryki Południowej czy też krajów Zatoki” – zdradza wiceminister spraw zagranicznych. (kg)