piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności„Gotowi, do startu… Nie!”, czyli nowa kampania Fundacji Dobrych Inicjatyw

„Gotowi, do startu… Nie!”, czyli nowa kampania Fundacji Dobrych Inicjatyw

7 grudnia 2023 roku ruszyła kampania „Gotowi, do startu… Nie!”. Jej rozpoczęcie wiąże się z opublikowaniem przez Fundację Dobrych Inicjatyw raportu „Start w dorosłość. Sytuacja młodych dorosłych po doświadczeniu życia w instytucjonalnej pieczy zastępczej”, dotyczącego alarmującej sytuacji podopiecznych opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze. 

Celem akcji jest budowanie świadomości na temat problemów, z którymi zmagają się wychowankowie domów dziecka. Ma ona unaoczniać problem społeczny, polegający na tym, że młodzi ludzie opuszczający wspomniane instytucje często nie są gotowi do niezależnego podejmowania wyzwań codzienności.

Z badań fundacji – przeprowadzonych na 425 podopiecznych i 453 pracownikach placówek opiekuńczo-wychowawczych – wynika, że 40 proc. usamodzielnionych wychowanków domów dziecka nie ma stałej pracy. Tylko co piąty ankietowany przyznaje natomiast, że otrzymał pomoc w znalezieniu mieszkania. 

Przekaz kampanii ma zwrócić uwagę na konieczność wprowadzenia zmiany systemowej. Bartłomiej Jojczyk, prezes Fundacji Dobrych Inicjatyw, podkreśla, że konieczne są: „nowelizacja ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, uchwalenie innych aktów prawnych sprzyjających określonym zmianom w pieczy instytucjonalnej oraz koordynacja prac instytucji publicznych (w tym samorządowych)”. W celu osiągnięcia założonych celów FDI przygotowała petycję

Głównymi elementami kampanii są działania PR, komunikacja w mediach społecznościowych oraz reklamy outdoorowe we Wrocławiu, w Krakowie i w Warszawie (w stolicy animacje i grafiki pojawiły się w metrze, tramwajach, a także na ekranach bankomatów Planet Cash).

Materiały dotyczące inicjatywy przedstawiają młodego chłopaka – wychowanka domu dziecka. Przy jego wizerunku widnieją dane z raportu. 

Warto dodać, że równolegle – pod przewodnictwem FDI – tworzy się sojusz organizacji pozarządowych zajmujących się instytucjonalną pieczą zastępczą. W wewnątrzsektorowe konsultacje włączyli się m.in.: Fundacja Atalaya, Fundacja Samodzielni Robinsonowie, Fundacja Szczęśliwej Drogi, Fundacja One Day oraz ekspertki z Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie. 

Warto dodać, że równolegle – pod przewodnictwem FDI – tworzy się sojusz organizacji pozarządowych zajmujących się instytucjonalną pieczą zastępczą. W wewnątrzsektorowe konsultacje włączyli się m.in.: Fundacja Atalaya, Fundacja Samodzielni Robinsonowie, Fundacja Szczęśliwej Drogi, Fundacja One Day oraz ekspertki z Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie.

Działania reklamowe będą realizowane do końca stycznia 2024 roku. Komunikacja wyników raportu planowana jest na cały rok. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj