30 listopada 2023 roku Grupa Bauer Media zaprezentowała nową identyfikację wizualną. Rebranding wydawnictwa ma na celu nadanie nowego wyglądu przy jednoczesnym zachowaniu kluczowych elementów poprzedniej identyfikacji.
Jak wyjaśnia marka, w ostatnich latach Bauer przekształcił się z niemieckiego wydawnictwa w międzynarodowy koncern medialny. Nowy wygląd ma przedstawić sposób, w jaki firma rozwinęła swoją działalność, oraz odzwierciedlać dalszy proces jej transformacji.
Odświeżona identyfikacja wizulana ma zapewnić grupie medialnej „bardziej współczesny wygląd i styl” przez wykorzystanie „natychmiast rozpoznawalnego logo, wyrazistych kolorów, prostej typografii i obrazów skoncentrowanych na ludziach”.
Poprzednie logo Grupy Bauer Media
Nowe logo Grupy Bauer Media
„Dążymy do uwolnienia pełnego potencjału naszej działalności, naszych marek i naszych pracowników. Nowa identyfikacja wizualna wzbogaci nasz profil korporacyjny i poprawi wiarygodność naszej marki dzięki wspólnemu poczuciu celu i wartości” – powiedziała Yvonne Bauer, CEO Grupy Bauer.
Nowy branding ma zostać wprowadzony we wszystkich miejscach styku z markę ciągu 12 miesięcy. W pierwszej kolejności zmiany obejmą strony internetowe firmy oraz jej profile w mediach społecznościowych.
Identyfikacja została opracowana przez agencję MUTABOR. „Wspólnie stworzyliśmy nowoczesny projekt, który przejawia się w każdym aspekcie wzornictwa, obrazując nową generację Grupy Bauer Media” – stwierdził CCO i współzałożyciel MUTABOR, Heinrich Paravicini. (af)