Producent lodów zarzuca dyskontowi, że lody sprzedawane pod marką własną Lidla za bardzo przypominają te oferowane przez Grycana. 13 kwietnia 2017 roku Lodziarnie Firmowe Grycan złożyły pozew przeciwko sieci dyskontów – opisuje pb.pl.
Jak czytamy, Grycan zarzucił Lidlowi, że wygląd opakowań lodów wprowadza klientów w błąd. Dyskonty wycofały wówczas produkt ze sprzedaży, bo „otrzymał zakaz produkowania, oferowania, wprowadzania do obrotu czy reklamowania produktów w spornych opakowaniach” – podaje źródło. Lidl przekonywał z kolei, że podobieństwa wynikają z podążania za najnowszymi trendami – czytamy.
„13 marca złożyliśmy pozew, w którym domagamy się orzeczenia wobec firmy Lidl zakazu sprzedaży lodów w spornych opakowaniach, zapłaty odszkodowania, którego wysokość sąd będzie musiał oszacować na podstawie dokumentów księgowych dyskontu, oraz publikacji informacji o treści wyroku” – wyjaśnia w rozmowie z pb.pl Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych. Zaznacza on, że podstawą powództwa jest m.in. naruszenie prawa do znaków towarowych, ponieważ wygląd opakowań Grycana jest zarejestrowany w Urzędzie Patentowym, a także wprowadzanie klientów w błąd i pasożytnictwo rynkowe, stanowiące czyn nieuczciwej konkurencji.
Z kolei Aleksandra Robaszkiewicz, PR menedżer Lidla, podkreśla, że firma nie zgadza się z zarzutami i zamierza ustosunkować się do nich w odpowiedzi na pozew – czytamy.
Jak podaje źródło, strony nie wykluczają polubownego rozwiązania sprawy. (mb)