przychody netto (sprzedaż usług) w mln zł: 10,2 (2013) 9,0 (2014)
fee income w mln zł: 7,1 (2013) 6,7 (2014)
W 2014 roku H+K Strategies ugruntowała swoją pozycję w pierwszej piątce największych agencji PR w Polsce. 2014 był drugim rokiem realizacji planu wewnętrznej reorganizacji struktur agencji, polegającej m.in. na zamykaniu nierentownych działów (np. dział Events&Entertainment) i rozwijaniu kompetencji w kierunku lepszych marżowo usług doradczych (m.in. zbudowanie silnych kompetencji w branżach energetycznej i zbrojeniowej).
Pomimo tego, iż w stosunku do ubiegłego roku przychody z honorariów (Fee) nieznacznie zmalały, to jednak udało nam się zwiększyć efektywność biznesową (wskaźnik Fee/konsultanta) o 8% i zmniejszyć nieproduktywne przepływy gotówkowe (udział Fee w przychodach ze sprzedaży ogółem). Zrobiliśmy to m.in. rezygnując z udziału w ewidentnie nierentownych przetargach (o jednym z nich było głośno na łamach PRoto) oraz rozwiązując umowy, z kontrahentami, którzy nie byli gotowi do rozmów o poprawie dochodowości realizowanych zleceń. Pomimo tego, iż są to zawsze trudne decyzje (jak na przykład zakończenie wieloletniej współpracy z Microsoft), to będziemy konsekwentnie realizować tę strategię również w bieżącym roku.
Grzegorz Szczepański, Chief Executive Officer H+K Strategies Poland
Wyniki swoich agencji komentują także: Ryszard Solski, Przemek Staniszewski, Łukasz Wilczyński, Sebastian Hejnowski, Norbert Ofmański, Przemysław Mitraszewski, Joanna Pruszyńska-Witkowska i Anna Czaplicka