sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościHarry i Meghan kończą współpracę z brytyjskimi tabloidami

Harry i Meghan kończą współpracę z brytyjskimi tabloidami

Książę Harry i księżna Meghan zakończyli jakąkolwiek współpracę z brytyjskimi tabloidami – podaje theguardian.com. Para poinformowała o swojej decyzji w oficjalnym liście, który otrzymały redakcje Sun, Daily Mail, Mirror i Express.

Jak czytamy, książę i księżna Sussex przekazali tabloidom informację, że nigdy więcej nie będą z nimi współpracować z powodu bezpodstawnych ataków na ich rodzinę. Harry i Meghan nie będą już odpowiadać na żadne pytania dziennikarzy tabloidowych tytułów. Informacje będą przekazywać jedynie, gdy będzie to konieczne, za pośrednictwem prawników – tłumaczy źródło.

Para przekazała także, że nie zamierza być wykorzystywana jako „waluta na rynku clickabitów i zniekształceń rzeczywistości”, a same tabloidy nazwała „fałszywymi i skrajnie inwazyjnymi” – czytamy dalej. Zdaniem theguardian.com, ten ruch ma na celu zasygnalizować opinii publicznej, że nie należy ufać wiadomościom publikowanym przez tego typu media.

„Bardzo niepokojące jest to, że wpływowy segment mediów od wielu lat nie bierze odpowiedzialności za to, co mówi lub drukuje – nawet jeśli wie, że jest to zniekształcone, fałszywe lub inwazyjne. Kiedy władza cieszy się brakiem odpowiedzialności, zaufanie, które wszyscy pokładamy w tej bardzo potrzebnej branży, spada” – źródło cytuje fragment listu.

Dowiadujemy się także, że zespół ds. komunikacji Harry’ego i Meghan opracował zasady, opierające się m.in. na ochronie przed fałszywymi informacjami publikowanymi przez tabloidy. „Te zasady nie polegają na unikaniu krytyki. Nie chodzi o zamknięcie publicznej dyskusji ani cenzurę. Media mają pełne prawo do relacjonowania i wyrażania dobrych lub złych opinii, ale nie mogą one opierać się na kłamstwie ” – źródło cytuje kolejny fragment listu.

Całkowity brak kontaktu pary z brytyjskimi mediami tabloidowymi dotyczy również popularnych niedzielnych wydań gazet i powiązanych z nimi stron internetowych. Para zaznacza jednak, że chętnie będzie współpracować z mediami innego typu, zwłaszcza lokalnymi lub nowo powstałymi – czytamy dalej.

Jak przypomina źródło, obecnie za komunikację Harry’ego i Meghan odpowiada amerykańska agencja Sunshine Sachs. (ak)

Zdjęcie główne: By Bruce Detorres [Public Domain] via Flickr

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj