13 czerwca 2024 roku oficjalnie zaprezentowano markę Burson, globalną agencję komunikacji. To efekt połączenia ogłoszonego na początku roku przez WPP. Z polskiego rynku znika zatem marka Hill & Knowlton.
Burson będzie oferować wsparcie w budowaniu reputacji, co ma dać klientom możliwość wprowadzania innowacji i wyjścia na pozycje liderów.
Czytaj więcej: WPP łączy agencje Hill & Knowlton i BCW pod nazwą Burson
„Kiedy 30 lat temu zaczynałem swoją przygodę z PR w warszawskim biurze Burson-Marsteller, nawet nie marzyłem, że pewnego dnia zostanę szefem tej agencji w Polsce. To niesamowite, jakie niespodzianki może nam przynieść życie” – napisał na LinkedInie Grzegorz Szczepański, od teraz CEO Burson w Polsce.
„Firmy i organizacje działają w stanie ciągłych zmian i niepewności, spowodowanym szybkim postępem technologicznym, sytuacją gospodarczą, szeroko zakrojonym aktywizmem oraz zawirowaniami społecznymi i geopolitycznymi” – podkreśla Corey duBrowa, Global CEO Burson. „Silna reputacja ugruntowana w działaniu, komunikowana w sposób jasny i twórczy umożliwia klientom odniesienie sukcesu. Reputacja jest najcenniejszym zasobem firmy, poprawiającym jej postrzeganie, zwiększającym wydajność, wartość i zwrot z inwestycji” – dodaje.
Burson przedstawił nową identyfikację wizualną i wartości we wszystkich swoich kanałach globalnych. Poza tożsamością marki zaprezentowano nowe podejście do sposobu budowania i ochrony reputacji.
Firma wprowadza nowy standard w usługach doradczych, których celem jest ocena i aktywne zarządzanie. Obejmuje on cztery obszary: działania firmy, komunikację, narracje społeczne, przekonania interesariuszy.
Działania mają być oparte na Burson Innovation Portfolio, czyli zbiorze narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji, „które w połączeniu z ludzką inteligencją umożliwiają szybsze i celne spostrzeżenia, precyzyjne kierowanie do odbiorców oraz kreację dostosowaną do kultury”. Wsparciem ma być także WPP Open, czyli marketingowy system operacyjny WPP oparty na sztucznej inteligencji.
„W dzisiejszym złożonym środowisku operacyjnym liderzy biznesowi przekształcają wszechobecne ryzyko w możliwość tworzenia innowacji i wartości” – mówi AnnaMaria DeSalva, Global Chairman, Burson.
Firma rusza też z nową akademią edukacyjną, która skupi się na przywództwie klienta i rozwoju umiejętności. Programy nauczania będą oparte na czterech filarach: przywództwo (dla nawigacji kariery, zarządzania i rozwoju przywództwa); doskonałość w obsłudze klienta (w celu budowania silnych relacji z klientami korzystającymi z usług doradczych); rzemiosło zarządzania reputacją (z naciskiem na pisanie, relacje z mediami, zarządzanie kryzysowe i kreatywność); oraz AI/innowacje, (rozwój w zakresie danych i analityki, sztucznej inteligencji, innowacji agencji i nowych sposobów pracy). (mb)