Edelman, Weber Shandwick i FleishmanHillard znalazły się w pierwszej trójce w światowym rankingu 250 najlepszych agencji w 2016 r., opracowanym przez The Holmes Report. Zestawienie oparte jest o „fee income”.
Na szczycie listy nie ma wielkich zmian. Edelman, który w 2016 roku podjął decyzję o zamknięciu biura w Polsce, podobnie jak w poprzedniej edycji (za 2015 rok), zajął pierwsze miejsce w zestawieniu. Agencja zanotowała przychody w wysokości ponad 874,9 mln dol. (wzrost o 4,4 proc.). Nieco mniej (825 mln dol.) przychodów wypracowało Weber Shandwick. W pierwszej trójce znalazł się także FleishmanHillard. Przychody firmy, tak samo jak w 2015 roku, wynoszą 570 mln dolarów.
MSL Group znalazła się na 5 miejscu, na 6 zaś Burson-Marsteller. Największy przyrost przychodów na poziomie 17,2 proc. zanotowała agencja BlueFocus, spadek przychodów o 1,3 proc. dotyczył za to agencji Hill+Knowlton Strategies. Raport szacuje, że wartość globalnego rynku agencji PR wynosi 15 mld dolarów w porównaniu z liczbą 14,2 mld dolarów w 2015 r.
Cały raport jest dostępny tutaj. (mw)