piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościIAB Polska i IAA Polska rozpoczęły współpracę. Chcą ustalić standardy influencer marketingu

IAB Polska i IAA Polska rozpoczęły współpracę. Chcą ustalić standardy influencer marketingu

5 marca 2024 roku Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska ogłosiły rozpoczęcie współpracy. Współdziałanie ma na celu ustalenie i ustanowienie jednolitych standardów w zakresie influencer marketingu. Założeniem jest wprowadzenie zasad, które będą chronić bezpieczeństwo agencji, reklamodawców, twórców i odbiorców materiałów, które publikują twórcy internetowi.

„Współdziałanie naszych organizacji daje szanse na skuteczne wypracowanie standardów, które ułatwią współpracę pomiędzy wszystkimi uczestnikami łańcucha wartości – od twórców począwszy, przez platformy i agencje, na klientach i ich systemach implementacji skończywszy” – podkreśla Jacek Olechowski, przewodniczący Rady Nadzorczej IAA Polska.

Efekty działań IAB Polska i IAA Polska mają być konsultowane z uwzględnieniem opinii płynących zarówno z rynku, jak i od innych organizacji. Pierwsze postanowienia w sprawie współpracy organizacji już zapadły. Początek prac dotyczących ustalenia standardów influencer marketingu zaplanowano na marzec 2024 roku.

IAB podkreśla, że w 2021 roku została powołana grupa robocza Influencer Marketing IAB Polska, która angażuje się w proces opracowywania odpowiednich standardów w branży influencer marketingu. Przedstawiciele związku obecnie pracują nad Kodeksem Dobrych Praktyk Influencer Marketingu IAB Polska. W proces zaangażowała się również Rada Reklamy. 

Co więcej, w listopadzie 2023 roku IAA Polska rozpoczęło obrady Okrągłego Stołu Influencer Marketingu. Ich założeniem jest wypracowanie zasad, które umożliwią rozwijanie tej części marketingu w Polsce w sposób zrównoważony i etyczny. 

Czytaj więcej: IAA Polska chce stworzyć zasady regulujące influencer marketing

Do wzięcia udziału w pracach Okrągłego Stołu IAA Polska zaproszono decydentów i przedstawicieli trzech grup zaangażowanych we współpracę z twórcami aktywnymi w obszarach: największych platform społecznościowych, największych sieci kanałów i największych grup reklamowych. (an) 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj