IKEA rozpoczyna kampanię, w której chce rozprawić się z mitami na temat ekologicznego życia i podzielić się wskazówkami, jak zacząć żyć w sposób bardziej przyjazny dla planety. Akcja „Pogromcy mitów” rozpocznie się 24 kwietnia 2023 roku, zaraz po Dniu Ziemi.
Jak przekazuje marka, celem kampanii jest pokazanie, że zrównoważone życie wbrew pozorom nie jest drogie i nie wymaga wysiłku oraz radykalnych zmian. IKEA zamierza pokazać pomysły i wskazówki, jak żyć w sposób bardziej przyjazny dla siebie i planety sposób.
W komunikacie prasowym marka wskazuje także, że z raportu „Ziemianie atakują” z 2022 roku wynika, że Polacy jako jednostki czują się pozbawieni narzędzi przeciwdziałania efektom zmiany klimatu. Okazuje się, że 1 na 8 osób uważa, że to inni ludzie są odpowiedzialni za obecny stan rzeczy. Około 20 proc. stanowią osoby zagubione, zaniepokojone, lecz otwarte na zmiany, które chcą robić więcej, ale nie wiedzą, jakie działania podjąć. 13 proc. to z kolei ludzie, którzy mimo że określają się mianem eko-aktywistów, nie są gotowi na poważne poświęcenia wymagające podejmowania wysiłku.
Kampanii „Pogromcy mitów” obejmie działania w internecie – wideo na YouTubie czy TikToku, display w mediach społecznościowych i serwisach podejmujących tematykę dbania o środowisko.
Kampania potrwa do 28 maja.
Za strategię, kreację i produkcję odpowiada VMLY&R Polska, z kolei mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker, a komunikacją PR – Garden of Words. (mb)