piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościIKEA rusza z kampanią o śnie: „Pobudka! Czas na sen dobry”

IKEA rusza z kampanią o śnie: „Pobudka! Czas na sen dobry”

W połowie września 2024 roku IKEA rozpoczęła nową kampanię komunikacyjną, tym razem poświęconą tematyce snu. Sieć sklepów chce edukować, jak zadbać o ten element życia, a tym samym – o dobre funkcjonowanie na co dzień.

Szwedzka marka podkreśla, że niedobór snu stanowi obecnie powszechny problem społeczny, i przytacza badania na ten temat. Okazuje się, że ponad 40 proc. Polek i Polaków nie jest zadowolonych z jakości swojego snu. WHO uznaje bezsenność za chorobę cywilizacyjną, z którą zmaga się co trzecia osoba na świecie. Co więcej, Polacy wydają rocznie ponad 315 mln zł na leki nasenne.

Według raportu „Sen Polaków. Straty dla gospodarki. Edycja 2024” przemęczeni i chorzy z braku snu pracownicy mogą kosztować polską gospodarkę co najmniej 8 mld zł rocznie. Z kolei OECD szacuje, że straty wynikające z niewystarczającej ilości snu w takich krajach jak Niemcy, USA czy Japonia wynoszą między 1,5 a 2,9 proc. PKB, czyli setki miliardów dolarów rocznie. „Gdyby czysto szacunkowo przyjąć, że w Polsce spadek efektywności w wyniku niewyspania zmniejszałby PKB o 1,5 proc., oznaczałoby to koszt rzędu 50 miliardów złotych” – przekazuje marka w komunikacie prasowym.

IKEA podkreśla też, że ponad połowa ankietowanych przebadanych na potrzeby raportu „IKEA Życie w domu” wskazuje sen jako najważniejszy aspekt dobrego samopoczucia. Marka chce zatem pomóc ludziom zrozumieć, jak duże znaczenie ma zdrowy i regenerujący odpoczynek oraz jakie zmiany w domu mogą poprawić jego jakość.

„Naszym celem jest nie tylko dostarczanie funkcjonalnych mebli i wyposażenia domu, ale także edukowanie w zakresie tego, co wpływa na jakość domowego życia. A dobry sen jest bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów, który oddziałuje na nasze zdrowie i samopoczucie. Chcemy zwrócić uwagę na to, jakie czynniki są kluczowe, by wyspać się dobrze oraz jak proste rozwiązania, krok po kroku, mogą poprawić jakość snu i tym samym wpłynąć na nasze codzienne funkcjonowanie” – wyjaśnia Katarzyna Broniarek-Niemczycka, dyrektorka komunikacji w IKEA Retail w Polsce.

W związku z tym marka ruszyła z kampanią „Pobudka! Czas na sen dobry”. Jak podkreśla Katarzyna Piwowarczyk, dyrektorka marketingu IKEA Retail w Polsce, firma ma świadomość, że nie jest w stanie rozwiązać wszystkich problemów dotyczących snu, jednak może pomóc w zapewnienie warunków dla dobrego snu. „W inspirujący sposób będziemy mówić o sześciu czynnikach dobrego snu. Chcemy przywrócić ludziom radość z wysypiania się” – mówi Katarzyna Piwowarczyk, dyrektorka marketingu IKEA Retail w Polsce.

Jednym z elementów kampanii jest ścieżka sensoryczna, która powstała w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Marka zdecydowała się na połączenie marketingu doświadczeń ze storytellingiem i edukacją. Celem wystawy jest edukacja na temat tego, w jaki sposób aspekty takie jak temperatura, światło, dźwięki, czyste powietrze, komfort oraz uporządkowane otoczenie mogą wpłynąć na jakość snu. Do współpracy zaproszono Krystynę Czubównę, która opowiada o tajnikach dobrego snu.

„Poszukiwaliśmy rozwiązania, żeby w angażujący i wyjątkowy sposób podkreślić znaczenie dobrego snu. Tak powstała Ścieżka sensoryczna IKEA, która niesie ze sobą odmienne doświadczenia niż inspirujące ekspozycje w naszych sklepach” – wyjaśnia Katarzyna Piwowarczyk. Ścieżka jest dostępna dla wszystkich bezpłatnie do 18 września do 20:00 (wejście do PKiN od strony ul. Marszałkowskiej, hol główny, Sala Korczaka). Poza tym odwiedzający ścieżkę mogą skorzystać z pomocy projektantów marki w projektowaniu przestrzeni za złotówkę.

Kampania prowadzona będzie ponadto w telewizji – w spocie firma przedstawia różne sytuacje i potrzeby życiowe, w tym zwraca uwagę na istotę snu. Komunikacja obejmie także działania digitalowe, dotyczące przede wszystkim oferty produktów związanych ze snem.

Zaplanowano także niestandardowe działania marketingowe w wybranych kinach w całym kraju. Umieszczone zostaną tam przestrzenne instalacje przedstawiające kluczowe czynniki dobrego snu.

W ramach kampanii powstaje także cykl 12 podcastów „Fika z IKEA”, które są publikowane na YouTubie i Spotify. Podcast, który nagrywają pracowniczki IKEA, ma charakter lifestyle’owych rozmów o domu i śnie. Nowe odcinki publikowane są w każdy drugi wtorek miesiąca.

IKEA obniża też ceny części asortymentu związanego z wypoczynkiem nocnym, by ułatwić klientom zadbanie o sen. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj