niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościIKEA wprowadza nową strategię komunikacji z klientami

IKEA wprowadza nową strategię komunikacji z klientami

IKEA chce zbudować nową komunikację za pomocą platformy „Lepiej pomyślany dom”. Zostanie ona ukazana na kilkunastu spotach wideo przedstawiających problemy domowników, które rozwiąże sklep. Nowym elementem komunikacji będzie także zwrot „Hej! IKEA”. 

Jak czytamy w komunikacie prasowym, nowy format ma pokazać klientom korzyści skorzystania z pomysłów IKEA na aranżację wnętrz. „W naszym badaniu IKEA Życie w domu 2022, aż 79 proc. Polek i Polaków wskazało dom jako źródło frustracji, szczególnie ze względu na bałagan i brak miejsca do przechowywania. Dlatego w pierwszej odsłonie nowego formatu komunikacji z klientami, który zostanie z nami przez następne lata, IKEA będzie dzielić się eksperckimi rozwiązaniami w dziedzinie sprytnych rozwiązań na przechowywanie” – mówi Katarzyna Piwowarczyk, dyrektorka marketingu w IKEA Retail w Polsce.

Z kolei hasło „Hej! IKEA” ma pojawiać się w sklepach, na stronie www, a także w kampaniach marketingowych oraz w mediach społecznościowych. „W naszej nowej komunikacji będziemy zaczynać zawsze od Hej! żeby otworzyć rozmowę z klientem. Nasze Hej! IKEA ma być tym dla wszystkich, co Hey dla Siri lub Hi! Dla Google, tyle, że w zakresie organizowania i urządzania domowych, przyjaznych przestrzeni. Poza tym, po raz pierwszy w historii marki, chcemy pokazać, że zakupy w sklepach IKEA to przyjemny czas, gdzie można wypróbować różne rozwiązania do domu, zapytać o poradę, skorzystać z miejsca zabaw dla dzieci i zjeść smaczny zdrowy obiad” – tłumaczy Katarzyna Piwowarczyk.

IKEA poinformowała również, że na początku września 2023 roku rusza kampania promująca „Lepiej pomyślany dom” oraz nową formę komunikacji. Działania marki mają być widoczne zarówno na platformach społecznościowych, jak i w tradycyjnych mediach, czyli w prasie oraz na nośnikach outdoorowych. 

Spoty zostały wyreżyserowane przez Krzysztofa Grajpera. Za pomysł kreatywny jest odpowiedzialna agencja VMLY&R. Walk Creative oraz Loyalty Point pomogły w przygotowaniu kampanii. Za produkcję wideo odpowiada dom produkcyjny Spokój, za mediaplan oraz zakup mediów Wavemaker, natomiast za komunikację PR Garden of Words. (af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj