niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościIle zarabia się w agencji PR? ZFPR podał wyniki badania 2021

Ile zarabia się w agencji PR? ZFPR podał wyniki badania 2021

Na jakie zarobki można liczyć w branży public relations? Ponad 29 tys. zł miesięcznie na stanowisku prezesa lub CEO, 3,2 tys. zł w roli asystenta – wynika z najnowszych danych Związku Firm Public Relations. ZFPR opublikował właśnie wyniki badania wynagrodzeń w branży.

Związek podaje wysokość średniego miesięcznego wynagrodzenia brutto z umów o pracę (rynkową medianę) dla poszczególnych stanowisk w agencjach – od asystenta do prezesa. Wyniki badania obejmują też stawki godzinowe za usługi konsultantów w firmach PR. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 26 agencji public relations zrzeszonych w ZFPR.

Prezes agencji (CEO) otrzymywał przeciętnie 29,4 tys. zł brutto, a partner/ executive/ wielofunkcyjny członek zarządu mógł liczyć na średnio 26 tys. zł. Przeciętne wynagrodzenie dyrektora zarządzającego agencji wyniosło z kolei 18,9 tys. zł. Dyrektorzy działów zarabiali średnio prawie 15 tys. zł, a osoby pełniące funkcje Account Directorów i Group Account Managerów mogły liczyć na 11,7 tys. zł.

Wynagrodzenia na pozostałych stanowiskach menedżerskich znalazły się w przedziale od blisko 6,9 tys. zł dla Junior Account Managerów, przez 8 tys. zł dla Account Managerów, do 9,3 tys. zł. dla Senior Account Managerów.

Senior Account Executive zarabiał w agencji ok. 6,2 tys. zł, Account Executive – 5,1 tys. zł, a z kolei Junior Account Executive mógł liczyć na 4 tys. zł. Pensje asystentów wyniosły natomiast 3,2 tys. zł.

Związek Firm PR przedstawił także mediany stawek godzinowych, pokrywających wszystkie koszty związane z realizacją projektu i zawierające marżę. Na stanowiskach CEO i prezesa kwota ta wyniosła 750 zł, a partner czy executive zarabiał 650 zł. Dyrektor zarządzający otrzymywał z kolei 545 zł. Stawka godzinowa dyrektora działu wyniosła 400 zł, natomiast na pozostałych stanowiskach menedżerskich wahała się od 210 zł do 390 zł. Osoby na niższych stanowiskach otrzymywały godzinowe wynagrodzenie od 100 zł (asystent) do 180 zł (Senior Account Executive).

Zobacz też: Poprzednie badanie wynagrodzeń ZFPR-u

O badaniu:

Badanie przeprowadzane jest raz na dwa lata wśród agencji członkowskich ZFPR.

Informacje prezentowane w raportach zawierają opracowane statystycznie dane uzyskane metodą kwestionariuszową i precyzyjnie zweryfikowane przez zespół z Willis Towers Watson Polska. Dopasowanie stanowisk do modelu badania oparte zostało na wzorcowych opisach poszczególnych stanowisk. Każde stanowisko z modelu badania posiada zwięzły opis głównych obszarów odpowiedzialności, kompetencji i wymagań stawianych zajmującym je osobom. Pozwala to na porównanie stanowisk występujących we własnej organizacji z opracowanym rynkowym profilem wzorcowym, a tym samym na trafne porównanie stanowisk pomiędzy uczestnikami.

W przypadku CEO/prezesa, partnera, managing directora i asystenta z uwgai na specyfikę stanowiska zaprezentowano miesięczne wynagrodzenie całkowite brutto w PLN, dla wszystkich typów umów łącznie tj.: umów o pracę, cywilno-prawnych oraz B2B.

Czytaj też: Jak wyceniać usługi public relations?

Tabu pieniądza. Inga Kowalewska o otwartości w kwestii zarobków

Jak negocjować podwyżkę i rozmawiać o wynagrodzeniu na rozmowie kwalifikacyjnej

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj