poniedziałek, 16 września, 2024
Strona głównaAktualnościIMM przejmuje Newspointa i planuje ekspansję zagraniczną

IMM przejmuje Newspointa i planuje ekspansję zagraniczną

Instytut Monitorowania Mediów, lider w branży monitoringu i analizy mediów, kupił wszystkie udziały firmy Newspoint. Transakcji dokonano 4 stycznia 2024 roku.

Instytut Monitorowania Mediów SA nabył 100 proc. udziałów spółki Newspoint. Jak wyjaśnia IMM, to kolejny krok w realizacji strategii firmy nastawionej na intensywny rozwój, dzięki któremu IMM znacząco zwiększa swój udział w polskim rynku monitoringu i analityki mediów. „Zyskują na tym przede wszystkim klienci” – mówi Paweł Sanowski, prezes zarządu Instytutu Monitorowania Mediów.

Spółka Newspoint pozostaje na rynku, a obie firmy będą działać równolegle i komplementarnie uzupełniać swoje usługi.

„W IMM stawiamy na nowe technologie i systematycznie wprowadzamy innowacje, które podnoszą jakość naszych usług. Jesteśmy otwarci na różnego rodzaju inwestycje, które pozwalają nam się rozwijać” – wyjaśnia Paweł Sanowski. Jak dodaje, kupno Newspointa niesie ze sobą wymianę doświadczeń i otwiera przed firmami nowe perspektywy. „Dzięki temu będziemy mogli jeszcze lepiej dostosować naszą ofertę do potrzeb klientów” – podkreśla prezes Instytutu Monitorowania Mediów.

Wcześniej, w 2008 roku, IMM zakupił rumuńską spółkę mediaTRUST, która od tamtej pory zwiększyła 12-krotnie sprzedaż i stała się największą rumuńską firmą w branży z ponad 50 proc. udziałem w rynku.

Teraz grupa IMM, poszerzona o Newspoint, planuje dalszą ekspansję, w tym międzynarodową.

„W obecnych czasach istotne znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc siły, sprostamy nowym wyzwaniom. Warto podkreślić, że IMM ma już pierwsze doświadczenia we wdrażaniu technologii opartych na AI. Jest też w trakcie opracowywania kolejnych projektów R&D dofinansowanych ze środków UE z budżetem przekraczającym 6 mln zł. Beneficjentami tych prac będą przede wszystkich klienci grupy IMM” – dodaje Agata Andruszkiewicz, członkini zarządu Instytutu Monitorowania Mediów.

Instytut Monitorowania Mediów działa od 2000 roku. Zajmuje się wyszukiwaniem, analizą i archiwizacją materiałów ukazujących się we wszystkich mediach. IMM monitoruje prasę, radio, telewizję, portale internetowe i social media, a także podcasty i kanały wideo.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj