niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościInfluencer Manager stanie się zawodem

Influencer Manager stanie się zawodem

Menedżer influencera oficjalnie stanie się zawodem w Polsce. LTTM (LifeTube, Gameset), grupa świadcząca usługi z zakresu influencer i gaming marketingu, oraz Instytut Marki Online i Komunikacji (IMOK) otwierają nowy kierunek nauczania – Influencer Manager. Szkolenie to posiada certyfikację Ministerstwa Edukacji i Nauki z kodem zawodu.

Jak przekazują twórcy inicjatywy, szkolenie ma być „odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w branży marketingowej, która regularnie korzysta już z usług influencerów i twórców internetowych”. Dowiadujemy się także, że z raportu Research and Markets wynika, że do 2028 roku globalna wartość rynku influencer marketingu osiągnie 84,89 mld dol. „Z tego powodu specjaliści z zakresu influencer marketingu potrzebni są zarówno w wyspecjalizowanych w tym podmiotach, agencjach 360, czy w działach marketingu po stronie reklamodawców” – czytamy.

„Aktualnym wyzwaniem na rynku nie jest wcale brak osób, które chciałyby współpracować z influencerami, ani nawet brak źródeł dotyczących influencer marketingu. Problem stanowi umiejętnie oddzielanie zweryfikowanej wiedzy, profesjonalnych podmiotów i doświadczonych specjalistów od wszechobecnego »szumu«, który influencerzy generują, również w branży. Na rynku pełno jest niestety mitów, nieskutecznych praktyk i niezrozumienia” – zwraca uwagę Kamil Bolek, CMO LTTM.

W jaki sposób sprzedawać twórcę i robić to dobrze? Jak zbudować kampanię z influencerem oraz jaką platformę social media wybrać? Jak dobrać świadczenia i jak je wycenić? Jakie modele rozliczeniowe wybrać? Jak poradzić sobie z wymaganiami UOKiK? – to niektóre z zagadnień uwzględnionych w programie.

Program edukacyjny opracowany przez ekspertów z LTTM rozpocznie się w marcu 2023 roku w warszawskim Instytucie Marki Online i Komunikacji. Podczas kursu omówione zostaną m.in. zagadnienia szeroko pojętego marketingu, prawa autorskiego, PR-u, funkcjonalności wszystkich platform społecznościowych, zarządzanie kryzysowe i inne niezbędne w pracy Influencer Managera obszary. Szkolenie potrwa cztery miesiące. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj