Wprowadzenie funkcji Stories przez Instagram w sierpniu 2016 roku spowodowało zaostrzoną rywalizację marki ze Snapchatem – z Instagram Stories korzysta obecnie 250 milionów internautów, a druga aplikacja ma 173 miliony użytkowników. Jak informuje blog Hubspot – w ostatnim czasie częstotliwość korzystania ze Snapchata przez influencerów zmalała o 33 proc., co dało się zauważyć w związku z mniejszą liczbą Stories i wiadomości przesyłanych przez użytkowników w minionym roku. Coraz więcej influencerów stopniowo przechodzi ze Snapchata na Instagram Stories, by „kontaktować się ze swoimi fanami w bardziej autentyczny i dopracowany sposób” – czytamy dalej.
Blog Hubspot opublikował wyniki badania przeprowadzonego przez MediaKix – agencję zajmująca się influencer marketingiem – w którym sprawdzono aktywność dwunastu najpopularniejszych influencerów w Stanach Zjednoczonych na obydwu platformach społecznościowych. Pierwszej obserwacji dokonano w lutym 2017 roku, a drugiej – w sierpniu. Autorzy analizy dwukrotnie przez 30 dni notowali częstotliwość zamieszczania treści w konkurencyjnych aplikacjach, a na podstawie zebranych danych ocenili zmiany zachodzące w działalności influencerów.
Twórcy raportu stwierdzili m.in., że na Instagramie pojawiło się dwa razy więcej materiałów niż na Snapchacie. Co więcej, fotograficzny serwis społecznościowy stał się 14 razy bardziej popularny wśród obserwowanych profili w porównaniu z aplikacją Snap Inc. Dzienna liczba Stories zamieszczanych w aplikacji należącej do Facebooka była wyższa niż w przypadku Snapchata. Z badania wynika także, że 11 z 12 influencerów częściej wybierało Instagram Stories – dowiadujemy się z bloga Hubspot.
Źródło: screen ze strony blog.hubspot.com
Źródło: screen ze strony blog.hubspot.com
Szczegółowe dane dotyczące liczby publikowanych materiałów w lutym oraz w sierpniu 2017 roku wśród wybranych influencerów można poznać dzięki poniższej infografice.
Źródło: screen ze strony blog.hubspot.com
(bm)