niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościInicjatywa Sustainable Brands rozpoczyna działalność w Polsce

Inicjatywa Sustainable Brands rozpoczyna działalność w Polsce

W maju 2022 roku w Polsce wystartowała inicjatywa Sustainable Brands, działająca na rzecz zrównoważonego rozwoju marek. Organizacja jest globalną platformą stworzoną dla przedstawicieli marek i stojących za nimi organizacji biznesowych, które chcą odnieść sukces w świecie opartym na idei zrównoważonego rozwoju.

Organizacja działa na świecie od 2006 roku, a teraz pojawia się w Polsce. Sustainable Brands zrzesza niemal 80 największych światowych firm z różnych branż. „To działalność  rozwijana wokół przekonania, że to biznes właśnie, dzięki swoim zasobom i potencjałowi jest kluczową siłą, która kształtuje świat wokół nas, a tym samym może go zmieniać mając na uwadze przyszłość planety i żyjącego na niej człowieka. Tym samym to działalność znacznie wykraczająca poza realizowanie zaleceń wynikających z ESG” – czytamy w komunikacie prasowym.

SB Polska ma być platformą do poszerzania wiedzy, współpracy i komunikacji marek i ich liderów: innowatorów marek, CMOs i dyrektorów marketingu, specjalistów w dziedzinie sustainability, strategii biznesowej i marki, projektowania i innowacji produktów, podejmujących wyzwania środowiskowe i społeczne. Baza wiedzy i dobrych praktyk dostępna będzie w postaci publikacji, podcastów, webinarów, konferencji, a także wymiany doświadczeń i rozwoju sieci kontaktów oraz narzędzi transformacyjnych dla marek, firm i zespołów.

Założycielką oraz dyrektorką generalną Sustainable Brands Worldwide jest KoAnn Vikoren Skrzyniarz, która za cel organizacji postawiła dzielenie się wiedzą i doświadczeniami na temat tego, w jaki sposób marki XXI wieku mogą tworzyć nowe wartości biznesowe przez ciągły rozwój rozwiązań na rzecz środowiska i realizację celów społecznych. KoAnn Vikoren Skrzyniarz to ekspertka, wykładowczyni w Harvard’s Leadership for Sustainability Exec Ed program, członkini zewnętrznej rady doradczej ds. zrównoważonego rozwoju P&G, doceniana m.in. przez ASQ (Amerykańskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości) za działania w zakresie odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju.

Polskim oddziałem Sustainable Brands pokieruje Jolanta Zdrzałek, która ma wieloletnie doświadczenie w dziedzinie zarządzania i HR, zdobyte podczas pracy m.in. w Roche, Human Equation, HR Solutions Poland czy Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj Życie!. Z wykształcenia jest ekonomistką z tytułem MBA oraz absolwentką Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Jolanta Zdrzałek

„Najważniejsze w uświadomieniu marek, jest to, że pojęcie zrównoważonego rozwoju wykracza daleko poza dbałość o środowisko. Obejmuje ono trzy główne aspekty – środowiskowy, ekonomiczny i społeczny – z których każdy musi być brany pod uwagę przy tworzeniu prawdziwej strategii zrównoważonego rozwoju i choć są one tożsame z formułą ESG, to w praktyce znacznie ją pogłębiają” – mówi Jolanta Zdrzałek. Jak dodaje, „Sustainable Brands powstało z przekonania, że to właśnie biznes dysponuje największą siłą, w postaci swoich zasobów i budżetów, dzięki której realnie kształtuje świat, w którym wszyscy żyjemy i tym samym może go zmieniać mając na uwadze nie tylko krótko terminowe zyski, ale przede wszystkim perspektywę przyszłych pokoleń”. „Pragniemy przenieść na polski rynek najlepsze praktyki, łączyć ludzi reprezentujących różnorodne obszary, perspektywy i wspólnie tworzyć inspirujące modele działań” – dopowiada Zdrzałek.

Organizacja chce wspierać marki w dążeniu do zrównoważonego rozwoju, pomagając im jednocześnie dbać o relacje z konsumentami. „Równoczesna zmiana zachowań, stylu życia i stanu świadomości odbiorców jest warunkiem krytycznym dla zrównoważonego rozwoju biznesu” – przekazuje SB. Organizacja stworzyła autorską platformę Brands For Good (BFG), która ma wesprzeć firmy w budowaniu relacji z odbiorcami. Metodologia BFG wspomagana jest przez projekty badawcze dotyczące tego związku realizowane na świecie przez firmę IPSOS, która także w Polsce będzie partnerem Sustainable Brands i przeprowadzi badania na temat działania marek oraz ich wzajemnej relacji z konsumentami.

Jak czytamy, wizję działania organizacji wspiera Tomasz Pawlikowski, członek globalnego Advisory Boards Sustainable Brands, ekspert ds. marketingu i komunikacji, który w swojej karierze m.in. zarządzał takimi agencjami jak Publicis, Optimedia, Leo Burnett i Saatchi & Saatchi. Jest absolwentem psychologii, zarządzania i Executive Business Coaching.

„Dla znanych marek synergia celów zrównoważonego rozwoju z celami biznesowymi jest kluczowa dla ich przyszłości. Najbliższa dekada rozstrzygnie, które marki skutecznie zrealizują swoje cele transformacyjne, wchodząc dzisiaj na drogę zrównoważonego rozwoju. Nie tylko dlatego, że wymuszają to regulacje ESG, ale także z powodu głębokiej przemiany stanu świadomości zarówno liderów, jak i całych organizacji. Przekładać to będzie się też na zmianę postaw społecznych, a korelacja tych zmian z jednoczesną transformacją marek jest podstawowym czynnikiem wpływającym na funkcjonowanie świata w przyszłości. Wyzwanie, które stoi przed markami, jest ogromne i wymaga całkowitego przebudowania standardów myślenia o biznesie. Nie jest to łatwe ani nie stanie się szybko, ale, powiedzmy to otwarcie, nie ma innej drogi, jeśli chcemy przyszłym pokoleniom zostawić lepszy świat” – komentuje Pawlikowski. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj