Instagram zapowiada działania, które mają pomóc mu lepiej poznać użytkowników platformy i ich potrzeby, szczególnie tych reprezentujących marginalizowane społeczości. W opublikowanym 28 lipca 2022 roku komunikacie serwis informuje, co zamierza zrobić w tym celu.
Okazuje się, że w najbliższych miesiącach serwis zada użytkownikom pytania o rasę czy pochodzenie etniczne, bo – jak wyjaśnia – bez tych informacji nie może w pełni ocenić wpływu swoich produktów na różne społeczności. Na Instagramie w Stanach Zjednoczonych może pojawić się monit z pytaniem o rasę lub pochodzenie etniczne. Będzie on prowadził do ankiety autorstwa YouGov, grupy badawczej, pomagającej firmom przeprowadzać ankiety – czytamy na about.instagram.com.
„Odpowiedzi użytkowników są zaszyfrowane i rozdzielone, z rozproszonymi obliczeniami algorytmicznymi i magazynami danych w różnych instytucjach, więc nikt nie może połączyć odpowiedzi ankietowych z ich kontami” – powiedział dr Zhishan Guo, adiunkt w Departamencie Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej w jednym z uniwersytetów analitycznych współpracujących z Metą.
Instagram zapewnia, że odpowiedzi zostaną po 30 dniach usunięte przez YouGov, a na żądanie przez Texas Southern University, University of Central Florida, Northeastern University i Oasis Labs, czyli instytucje, z którymi Meta współpracuje przy tym projekcie – czytamy.
Serwis przekazuje także, że udział w ankiecie nie będzie obowiązkowy, a odpowiedzi nie będą miały wpływu na zasięg danego konta czy sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcje z jego publikacjami. Odpowiedzi nie będą także wykorzystywane przez system reklamowy Instagrama.
Źródło: about.instagram.com
(zd)