Instagram wprowadza etykietę czatów biznesowych. Od teraz rozmowy z podmiotami komercyjnymi będą odpowiednio oznaczane. Ma to zapewnić transparentność w kwestii poziomu prywatności oraz ochrony danych użytkowników platformy – donosi socialmediatoday.com.
Jak informuje źródło, w sierpniu 2024 roku Meta wprowadziła tagi czatów biznesowych w Messengerze, aby w ten sposób wyraźnie oddzielić je od rozmów prywatnych. Teraz etykieta Czat biznesowy pojawiła się również na Instagramie.
Źródło: socialmediatoday.com
Etykieta Czat biznesowy będzie wyświetlała się na górnym pasku. Pojawi się również nowy skrót Czaty biznesowe i Twoja prywatność – przekazuje źródło.
Jak czytamy, ma to zapewnić przejrzystość konwersacji oraz zwiększyć świadomość prowadzenia rozmów z podmiotami komercyjnymi. Meta chce mieć pewność, że użytkownicy są świadomi tego, że gdy wchodzą w interakcję z firmą na którejś z platform społecznościowych, strony obowiązują inne zasady prywatności niż np. podczas rozmów ze znajomymi. Ponadto firma chce zwiększyć transparentność tego, w jaki sposób dane pochodzące z tych konwersacji mogą być następnie wykorzystywane przez firmy. „Ta aktualizacja nie stanowi zmiany w naszej polityce prywatności. Nie ma też zastosowania do prywatnych wiadomości ze znajomymi i rodziną” – informuje Instagram.
Platforma udostępnia też teraz więcej informacji na temat tego, w jaki sposób użytkownicy mogą wykorzystywać treści publikowane w social mediach do promowania biznesu oraz tworzenia spersonalizowanych reklam – dowiadujemy się.
Pod koniec stycznia 2025 roku Instagram zaczął wprowadzać etykiety do wszystkich czatów biznesowych w aplikacji. Niebawem oznaczenia mają pojawić się we wszystkich rozmowach z podmiotami komercyjnymi – donosi źródło. (kn)
Źródło: socialmediatoday.com, Instagram Adds Transparency Labels to Business Chats, Andrew Hutchinson, 26.01.2025