W którym miejscu na Instagramie wpisywać hashtagi, aby skutecznie zwiększały zasięg postów? Odpowiedź na to pytanie postanowił przedstawić portal socialmediatoday.com, opierając się na wynikach badań zespołu złożonego z pracowników firm Socialinsider i Quuu.
Zdecydowana większość marek umieszczaa hashtagi w opisach postów, a jedynie 10 proc. firm wpisuje je w pierwszym komentarzu, co pozwala im zachować przejrzystość – informuje źródło.
Jak czytamy okazało się, że większe zasięgi miały posty z hashtagami znajdującymi się w podpisie – czytamy dalej. Z badania wynika, że różnice procentowe między takim rozwiązaniem, a umieszczaniem hashtagów w opisie, nie były jednak duże – w przypadku profili z maksymalnie pięcioma tysiącami obserwatorów różnica w średnim zasięgu wynosiła 3,5 proc. Źródło sugeruje także, że umieszczanie hashtagów w pierwszym komentarzu nie jest warte korzyści estetycznych – dodaje źródło.
Jak czytamy, badacze sprawdzili ponad 650 tys. postów na Instagramie, opublikowanych przez 6784 profili marek. Pod uwagę były brane zarówno duże, średnie, jak i małe firmy, których wyniki zostały rozdzielone, aby dać lepszy pogląd zachowań odbiorców. (ak)