Instagram zapowiada, że w marcu 2022 roku wprowadzi szereg aktualizacji, które mają na celu wzbogacenie doświadczeń twórców i użytkowników korzystających z Reels. Portal podejmuje także decyzję na temat dalszych losów IGTV.
Czytaj też: Instagram rozwija wideo
Serwis na podstawie opinii twórców wprowadza kilka zmian w sposobie oglądania filmów. Pierwszą z nich jest umożliwienie oglądania materiałów wideo w trybie pełnoekranowym. Platforma chce też umożliwić wyciszanie klipów za pomocą jednego dotknięcia. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem jednego, spójnego narzędzia pozwalającego na obsługę filmów. Miałoby ono łączyć funkcje pozwalające tworzyć i udostępniać wideo – czytamy w komunikacie serwisu.
Platforma dodaje, że zależy jej na tym, aby umożliwić twórcom monetyzację treści umieszczanych w rolkach. Poza bonusami finansowymi serwis planuje testować nowe formaty reklamowe, które umożliwią zarabianie na reklamach wyświetlanych w Reels.
Instagram chce maksymalnie skoncentrować swoje działania na krótkich filmach. Z tego względu reklamy wideo, funkcjonujące wcześniej pod nazwą reklamy IGTV, nie będą już dłużej obsługiwane. Twórcy, którzy aktywnie zarabiają na reklamach typu in-stream, otrzymają miesięczną wypłatę środków odpowiadających wysokością dotychczasowym zarobkom – zapowiedział serwis. Platforma nie będzie także dłużej obsługiwać samodzielnej aplikacji przeznaczonej dla IGTV. (as)