Instagram pracuje nad nowym sposobem, dzięki któremu będzie mógł uporać się z użytkownikami, którzy kupują obserwatorów i polubienia przez aplikacje innych firm – poinformował portal socialmediatoday.com. Dotyczy to przede wszystkim influencerów, którzy takimi czynnościami chcą zmylić marki, z którymi współpracują, i potencjalnych klientów, aby osiągnąć większe zyski – czytamy.
W listopadzie 2018 roku platforma podjęła pierwsze działania mające na celu usuwanie kupionych polubień oraz obserwatorów, o czym informowaliśmy na PRoto.pl.
W maju 2019 roku Jane Manchun Wong zauważyła kilka nowych komunikatów, jakie pojawiły się w kodzie źródłowym aplikacji Instagram, które wskazują na kolejne kroki platformy, mające na celu zwalczanie nieautentycznej aktywności użytkowników – pisze portal. Treść tych wiadomości cytuje Wong na Twitterze: „Mogłeś udostępnić swoją nazwę użytkownika bądź hasło aplikacji oferującej polubienia i obserwatorów. Korzystanie z tych aplikacji jest sprzeczne z naszą polityką, a dalsze korzystanie z nich może być zagrożeniem dla twojego konta”, „Zmień swoje hasło, aby uniemożliwić innym aplikacjom dostęp do twojego profilu”, „Korzystanie z aplikacji do pozyskiwania obserwatorów nie jest dozwolone”.
Jak czytamy dalej, nie ma informacji na temat tego, od kiedy i w jaki sposób te komunikaty będą stosowane. Socialmediatoday.com zaznacza jednak, że walka z aplikacjami oferującymi sprzedaż aktywności nie będzie łatwa i hakerzy znajdą sposób, aby obejść ograniczenia platformy. Dlatego też Facebook, do którego należy Instagram, rozprawia się również sądowo z firmami, od których użytkownicy mogą kupować polubienia i obserwatorów – podaje źródło.
Pod koniec kwietnia 2019 roku Facebook wniósł oskarżenie przeciwko firmie z Nowej Zelandii, oferującej usługę, która zapewniała „fałszywe polubienia, wyświetlenia i obserwatorów użytkownikom Instagrama”. (pm)