Instagram testuje możliwość upubliczniania zdjęć zapisanych w kolekcjach – informuje techcrunch.com. Dwa lata temu portal wprowadził narzędzie pozwalające na zapisywanie zdjęć, a następnie rozbudował je o możliwość tworzenia kolekcji, czyli grupowania zapisanych treści. Teraz serwis testuje nową opcję, dzięki której korzystający z aplikacji mogliby upubliczniać swoje kolekcje, a także pozwalać na ich edycję innym użytkownikom – podaje źródło.
Jak czytamy, ślady nowej funkcji odkryła w kodzie aplikacji Jane Manchun Wong i poinformowała o tym na Twitterze. Na udostępnionym przez nią zrzucie ekranu widać przełącznik, który pozwala na upublicznienie zapisanej kolekcji oraz pole, w którym można dodać osoby, które bedą mogły edytować listę. W obecnym kodzie aplikacji nie widać jednak, aby testowana funkcja pozwalała na śledzenie kolekcji innych użytkowników, ale wydaje się to logicznym następnym krokiem – ocenia źródło.
Źródło: twitter.com/wongmjane
Instagram pozwalając na upublicznianie kolekcji, stałby się bezpośrednim konkurentem dla Pinteresta – zauważa Josh Constine, autor artykułu. Nowa funkcja mogłaby także pomóc w rozwoju strategii handlowej platformy. Obecnie Instagram ma już m.in spersonalizowany kanał zakupów w sekcji Explore, a także – jak informowaliśmy w ubiegłym roku – serwis pracuje także nad własną aplikacją zakupową. Tworzenie publicznych kolekcji pozwalałoby influencerom, magazynom czy markom na udostępnianie list swoich ulubionych przedmiotów oraz zachęcanie do ich kupna – podsumowuje Constine. (bm)