Instagram przygotowuje mobilną aplikację, która służyłaby użytkownikom do kupowania produktów marek obecnych w serwisie – podaje theverge.com, powołując się na swoich informatorów. Instagram odmówił jednak portalowi komentarza w tej sprawie – czytamy.
Jak informuje źródło, aplikacja miałaby nazywać się IG Shopping. Umożliwiałaby użytkownikom przeglądanie produktów marek obecnych na Instagramie oraz ich zakup bezpośrednio w aplikacji – czytamy dalej.
Jak pisze źródło, nie wiadomo, na jakim etapie są prace nad aplikacją i kiedy mogłaby zostać uruchomiona.
Dalej czytamy też, że tego rodzaju rozwiązanie byłoby dla firm szansą na zwiększenie przychodów. Theverge.com podaje (powołując się na słowa Sheryl Sandberg z Facebooka, do którego należy Instagram) że obecnie konta w serwisie ma ponad 25 mln firm, a 2 mln z nich to reklamodawcy. Portal wskazuje też, że czterech na pięciu użytkowników serwisu obserwuje co najmniej jedną firmę.
Instagram już wcześniej uruchomił narzędzia pomagające markom w sprzedaży produktów za pośrednictwem platformy – umożliwił m.in. oznaczanie produktów na zdjęciach czy opcję zakupów w Stories. (mb)