Instagram pracuje nad stworzeniem własnej platformy wideo – informuje techcrunch.com, powołując się na The Wall Street Journal. Zdaniem portalu serwis społecznościowy w ten sposób stałby się konkurencją dla YouTube’a czy platformy Snapchat Discover, oferując m.in. wysokiej rozdzielczości miniseriale oraz teledyski dostępne w trybie pełnoekranowym.
Jak zauważa źródło, nowa platforma Instagrama nie będzie miała na celu rywalizowania z Netfliksem czy HBO – raczej skupi się na formacie oferowanym przez YouTube’a, czyli wysokiej jakości filmach o średniej długości. Użytkownicy serwisu społecznościowego będą mogli więc umieszczać tam materiały trwające dłużej niż obecny 60-sekundowy limit – czytamy.
Co więcej, Instagram na nowej platformie umożliwi też wydawcom oraz twórcom filmów zarabianie na swoich materiałach, lecz na tę chwilę nie znany jest jeszcze sposób, w jaki będą mogli to robić – pisze techcrunch.com. Przy każdym filmie wydawcy będą mogli również dołączyć link do swojej strony, by użytkownik po kliknięciu na adres został automatycznie przekierowany do witryny – czytamy dalej.
Dodatkowo – czytamy – platforma będzie wyświetlała najpopularniejsze filmy oraz umożliwi użytkownikom korzystanie z opcji „Oglądaj dalej”, co pozwoli im na kontynuowanie oglądania materiału bez konieczności przewijania do momentu, w którym uprzednio skończyli. Na tę chwilę nie wiadomo, jaką nazwę będzie nosić nowa platforma Instagrama, nieznana jest również oficjalna data jej startu – informuje techcruch.com. (jg)