Instagram na swoim blogu opublikował wskazówki dotyczące tego, jak można dopasować stronę główną i treści, które się na niej pojawiają, do swoich preferencji.
Serwis zdradził, jakie elementy bierze pod uwagę w personalizowaniu treści dla użytkowników. Najważniejsze jest pięć interakcji: czas spędzony nad danym wpisem, dodanie komentarza, polubienie go, udostępnienie oraz wejście na dane konto przez zdjęcie profilowe.
Jak czytamy, ważną funkcją jest także dodawanie profili do Ulubionych, dzięki czemu treści przez nie publikowane będą pojawiać się na górze strony. Maksymalnie użytkownik może dodać do tego grona 50 znajomych, członków rodziny, twórców lub firmy. Aby zobaczyć treści w porządku chronologicznym, trzeba przejść do zakładki Obserwowani na stronie głównej.
Instagram przypomina także o funkcji „Nie interesuje mnie”, która również pomaga w personalizacji wyświetlanych treści. Dzięki niej użytkowik ma widzieć mniej materiałów, które są poza jego zainteresowaniami. Istnieje także opcja wyłączenia sugerowanych przez platformę postów na 30 dni.
Serwis zapowiedział także, że testuje narzędzie, które umożliwi informowanie Instagrama, że użytkownik nie chce widzieć sugerowanych postów z określonymi hashtagami lub słowami kluczowymi. (bs)