Instagram potwierdził, że jest w trakcie testowania niepomijalnych reklam. Oznacza to, że użytkownicy nie będą mogli przeglądać treści w aplikacji, dopóki wyświetlana w danym momencie reklama nie dobiegnie końca, a licznik czasu nie zniknie – informuje techcrunch.com.
Jak czytamy, wprowadzenie tego typu reklam sprawiłoby, że Instagram stałby się bardziej podobny do darmowej wersji YouTube’a, która także wymaga od użytkowników oglądania treści promocyjnych zarówno przed filmem, jak i w jego trakcie. Źródło podkreśla, że jest to sensowne działanie, bowiem serwis ten w ostatnim czasie stał się bardziej platformą do udostępniania wideo niż miejscem tylko do publikowania zdjęć.
Zrzuty ekranu testowanej funkcji pojawiły się w sieci już jakiś czas temu. Jeden z użytkowników X opublikował w serwisie społecznościowym komunikat, który wyświetla się na Instagramie po kliknięciu ikonki informacji obok trwającej niepomijalnej reklamy. „Widzisz przerwę reklamową. Przerwy reklamowe to nowy sposób wyświetlania reklam na Instagramie. Czasami może być konieczne obejrzenie reklamy przed kontynuowaniem przeglądania” – brzmi treść przekazu.
Źródło: x.com/TheDanLevy
Użytkownicy Instagrama nie są jednak zadowoleni z takiego rozwiązania. Niektórzy deklarują nawet zaprzestanie korzystania z platformy – czytamy.
Instagram odmówił podania, gdzie w aplikacji wyświetlane są niepomijalne reklamy i czy firma testuje tę funkcję na całym świecie. Krążące po sieci zrzuty ekranu pokazują jednak, że przerwy reklamowe pojawiają się w kanale serwisu podczas oglądania postów wideo. W tej chwili nie jest wiadome, czy reklamodawcy będą mieli kontrolę nad wyglądem treści promocyjnych – dowiadujemy się. (ao)
Źródło: techcrunch.com, Instagram confirms test of ‘unskippable’ ads, Sarah Perez, 3.06.2024