Instagram rozpoczął testy nowej funkcji, która podzieliłaby aktualności na dwie części – podaje socialmediatoday.com. Po wyświetleniu najnowszych wpisów, strona główna podzieliłaby się na dwie części – wpisy sugerowane oraz te, które już się widziało.
Wygląd funkcji pokazał na Twitterze Giorgio Nardini.
Źródło: twitter.com/giorgionardini
Czytamy, że Instagram potwierdził rozpoczęcie testów wśród niewielkiej liczby użytkowników. Jak tłumaczy portal społecznościowy cytowany przez źródło, opcja pokazuje się po wyświetleniu najnowszych postów. Pokaże się wtedy komunikat „You’re All Caught Up” (z ang. „wszystko nadrobiłeś”; „jesteś ze wszystkim na bieżąco”), a poniżej pojawi się inna wersja feedu – z lewej strony znajdą się posty sugerowane, a z prawej pokażą się wpisy, które już się widziało – czytamy dalej.
Zdaniem źródła nowa funkcja może być dobrym sposobem na zwiększenie zaangażowania użytkowników przez pokazywanie większej liczby kont, które są podobne do tych już obserwowanych. Jak czytamy, skorzystać z niej mogłyby również firmy – osoby przeglądające lub kupujące produkty danej marki zobaczą także podobne oferty z innych sklepów w przyszłych rekomendacjach.
Socialmediatoday.com przypomina, że podobną możliwość Instagram testował już w 2018 roku. (ak)