Instagram chce zaproponować twórcom nowy model biznesowy – subskrypcje. Platforma przekazała, że w połowie stycznia 2022 roku rozpoczęła testy tego rozwiązania z wybranymi kontami ze Stanów Zjednoczonych.
Serwis uważa, że dzięki subskrypcjom instagramerzy będą mogli zwiększyć swoje dochody. Dodatkowo nawiążą oni trwalsze relacje z obserwatorami przez udostępnianie im ekskluzywnych treści bezpośrednio na platformie, która jest miejscem ich działalności. Na Facebooku model subskrypcyjny działa już od 2020 roku – czytamy.
Źródło: business.instagram.com
Twórcy sami zaproponują kwotę, której oczekują za dostęp do wybranych treści – wyjaśnia platforma. Odbiorcy przy pomocy odpowiedniego przycisku, umieszczonego pod bio profilu, będą mogli wybrać opcję subskrypcji, zapłacić i przeglądać unikalne treści. Twórcy dla obserwatorów, którzy wykupili dostęp, przygotują specjalne transmisje na żywo oraz Stories. Subskrybenci otrzymają także odznakę widoczną przy nazwie profilu.
Instagram zapowiada, że w najbliższych miesiącach będzie rozszerzał tę funkcję dla kolejnych twórców. Meta, do której należy platforma, zadeklarowała, że w ramach wspierania autorów treści, tak jak na Facebooku, nie będzie pobierać żadnych opłat z wykupywanych subskrypcji, przynajmniej do 2023 roku. (as)