Instytut Spraw Obywatelskich zdecydował się zmienić identyfikację wizualną. Organizacja przeprowadziła rebranding z okazji 15 jubileuszu istnienia. Zmienione zostały m.in. kolory, czcionki i logo, zrezygnowano również z obowiązującego do tej pory skrótu INSPRO.
„Albert Einstein mówił: Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej. Zastosowaliśmy tę wskazówkę do logo. Nowe logo jest proste, pozbawione wszystkich zbędnych dodatków. Jest nazwa organizacji i ona ma być zapamiętana – Instytut Spraw Obywatelskich. Tylko tyle i aż tyle” – komentuje Rafał Górski, prezes Instytutu.
Stare logo
Nowe logo
Organizacja zdecydowała się również zmienić kolorystykę – niebieski został zastąpiony czerwonym. W komunikacie prasowym Instytut tłumaczy, że czerwień dodaje energii i rozbudza emocje. Dodatkowo czytamy, że instytucja chce mobilizować obywateli do działania, a dotychczas używany kolor niebieski działał uspokajająco.
Wprowadzona została także nowa czcionka – „Good”, której autorem jest projektant Łukasz Dziedzic. Jedną z wartości Instytutu jest patriotyzm gospodarczy, więc wybrany został polski twórca.
Organizacja nie korzystała z zewnętrznego wsparcia przy rebrandingu. (ak)