Raport firmy Interbrand nie przynosi zaskoczeń jeśli chodzi o pozycję lidera najcenniejszych marek. Pierwsze miejsce zajmuje Apple – czytamy w tvn24bis.pl.
Na pierwszych trzech pozycjach rankingu znalazły się amerykańskie koncerny: Apple, Google, Coca-Cola. Na kolejnych: Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i GE.
Także według Forbesa listę najcenniejszych marek otwiera producent iPhone’ów. Ale już w rankingu BrandZ Top 100 to Google deklasuje Apple’a.
Interbrand zaznacza, że wartość Apple’a w 2016 roku wyniosła ponad 178 mld dolarów. Marka Google szacowana jest na ponad 133 mld dolarów, a Coca-Cola na ponad 73 mld. Pozostałe firmy z pierwszej dziesiątki mają marki wyceniane kolejno na ponad 72 mld w przypadku Microsoftu, ponad 53 mld Toyoty, 52,5 mld IBM, niecałe 52 mld Samsunga, ponad 50 mld Amazona, niecałe 43,5 mld Mercedesa-Benza i ponad 43 mld GE.
Jak przypomina tvn24bis.pl, Apple pozostaje liderem od 2013 roku, kiedy to zdetronizował Coca-Colę. Tegoroczny raport zdominowały koncerny technologiczne i motoryzacyjne, zajmując 29 pozycji na 100. Handel jest natomiast najszybciej rosnącym sektorem ze wzrostem wynoszącym 19 proc. (mw)