Internauci coraz chętniej sięgają po krótkie formy wideo w mediach społecznościowych, takie jak Reels, tiktoki, Shorts czy Stories – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję marketingu influencerskiego BrandLift.
Okazuje się, że popularność Facebooka ma się dobrze. Jak czytamy, prawie co drugi badany odwiedza ten serwis kilkanaście razy dziennie lub częściej, a 25 proc. zagląda tam kilka razy dziennie.
Podobnie jest z Instagramem, który jest odwiedzany przez 32 proc. kilkanaście razy dziennie lub częściej. Taki sam odsetek sprawdza, co dzieje się na platformie, kilka razy dziennie.
Po TikToka najczęściej sięga 27 proc. z respondentów, 32 proc. robi to kilka razy dziennie. Jak czytamy, to jest serwis, który najbardziej zyskuje na popularności. Podobne wyniki odnotowuje YouTube: 26 proc. badanych odwiedza go kilknaście razy dziennie lub więcej, a 31 proc. kilka razy dziennie.
Twórcy badania zauważają, że wszystkie z tych platform charakteryzują się przewagą treści w formie krótkich filmów, trwających kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund. „Dynamiczne formaty wypierają statyczne formy i stają się głównym sposobem komunikacji w sieci, a zarazem są preferowane przez algorytm” – podkreślają autorzy.
Wykres: Częstotliwość używania mediów społecznościowych
Źródło: „Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej. Raport BrandLift”
Użytkownicy często przeglądają wiele treści w szybkim tempie, więc treści wizualne są łatwiejsze do przyswojenia w takim kontekście – zauważają twórcy badania. Dalej dowiadujemy się, że formaty wideo stały się głównym źródłem pozyskiwania informacji o świecie, ale i bazą treści rozrywkowych.
Z raportu wynika również, że Instagram umocnił swoją pozycję jako medium kojarzone z modą, kosmetykami i życiem innych. Łączony z polityką jest Twitter, natomiast TikTok i YouTube kojarzą się respondentom z pomysłami na czas wolny. (bs)
O badaniu:
Badanie przeprowadzono na grupie 1173 kobiet i mężczyzn w wieku 18-50 lat (regularni użytkownicy Instagrama lub/i YouTube’a lub/i TikToka).