Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
IV Kongres Różnorodności z rekordową liczbą uczestników. 13 października 2017 roku w warszawskim och-teatrze odbyła się czwarta edycja kongresu różnorodności, organizowanego corocznie przez platformę be.navigator, należącą do firmy better., oraz henkel polska. wydarzenie pod hasłem „o tolerancji” zgromadziło łącznie blisko 300 uczestników i widzów online, którzy mogli śledzić dyskusje nad postawami społecznymi oraz pomysłami sprzyjającymi budowaniu i wzmacnianiu otwartości na różnorodność w miejscu pracy, przestrzeni publicznej oraz dyskursie publicznym. podczas spotkania organizatorzy przedstawili wyniki badania opinii „obecność tolerancji dla różnorodności w społeczeństwie polskim 2017 roku”, które zostało przeprowadzone specjalnie na potrzeby kongresu. jak wynika z opracowania, dla wielu ankietowanych tolerancja i akceptacja dla różnorodności jest zdecydowanie wyższa w miejscu pracy niż w życiu osobistym. co więcej, większość społeczeństwa widzi równość szans w kraju jako pozostawiającą wiele do życzenia, a kobiety są bardziej otwarte na różnorodność niż mężczyźni, zarówno w miejscu pracy, jak i w życiu prywatnym. jak czytamy w informacji prasowej, szczegółowe wyniki badań zostaną opublikowane w najbliższym czasie. w ramach wydarzenia odbyły się także trzy debaty na temat różnorodności. podczas pierwszej z nich zaproszeni goście dyskutowali na temat korzyści wynikających z kobiecego stylu zarządzania oraz szukali sposobów na wdrażanie rozwiązań inkluzyjnych w organizacjach. druga debata była poświęcona tworzeniu otwartych miast – tematowi tożsamości miejskiej i metodom wzmacniania wielokulturowości. trzeci panel dyskusyjny dotyczył języka współczesnych mediów, a uczestnicy szukali rozwiązań dla wzmacniania edukacji językowej i wrażliwości na słowa. podczas kongresu odbył się również drugi przegląd dobrych praktyk – „praktycy o różnorodności”, w trakcie którego zaprezentowano przykłady rozwiązań dotyczących zarządzania różnorodnością w organizacjach. jury wyróżniło firmy i organizacje: ey polska, dentsu aegis network polska, volkswagen motor polska, fundacja im. doktora piotra janaszka podaj dalej oraz roche polska. „nie będzie szacunku w organizacjach, jeśli nie będzie szacunku dla różnorodności” – powiedział podczas wydarzenia paweł niziński, ceo firmy better. jak wytłumaczył: „tylko wtedy, gdy w organizacjach jest miejsce na szacunek dla innego człowieka, jest też szansa na współpracę. jeśli pigułki inspiracji, jakie w państwu zasialiśmy, przyniosą nowe sojusze, nowe partnerstwa i otwartość na dialog, to znaczy, że osiągnęliśmy nasz cel”. jak zapewniają organizatorzy, propagowanie idei różnorodności będzie kontynuowane, m.in. w ramach cyklu „potencjał różnorodności”, który dostępny będzie na platformie be-navigator.pl. więcej informacji, w tym materiały wideo z iv kongresu różnorodności, dostępne będą wkrótce tutaj. wydarzenie odbyło się pod patronatem merytorycznym karty różnorodności, koordynowanej przez forum odpowiedzialnego biznesu. proto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (bm).
13 października 2017 roku w warszawskim Och-Teatrze odbyła się czwarta edycja Kongresu Różnorodności, organizowanego corocznie przez platformę BE.NAVIGATOR, należącą do firmy BETTER., oraz Henkel Polska. Wydarzenie pod hasłem „O tolerancji” zgromadziło łącznie blisko 300 uczestników i widzów online, którzy mogli śledzić dyskusje nad postawami społecznymi oraz pomysłami sprzyjającymi budowaniu i wzmacnianiu otwartości na różnorodność w miejscu pracy, przestrzeni publicznej oraz dyskursie publicznym.
Podczas spotkania organizatorzy przedstawili wyniki badania opinii „Obecność tolerancji dla różnorodności w społeczeństwie polskim 2017 roku”, które zostało przeprowadzone specjalnie na potrzeby Kongresu. Jak wynika z opracowania, dla wielu ankietowanych tolerancja i akceptacja dla różnorodności jest zdecydowanie wyższa w miejscu pracy niż w życiu osobistym. Co więcej, większość społeczeństwa widzi równość szans w kraju jako pozostawiającą wiele do życzenia, a kobiety są bardziej otwarte na różnorodność niż mężczyźni, zarówno w miejscu pracy, jak i w życiu prywatnym. Jak czytamy w informacji prasowej, szczegółowe wyniki badań zostaną opublikowane w najbliższym czasie.
W ramach wydarzenia odbyły się także trzy debaty na temat różnorodności. Podczas pierwszej z nich zaproszeni goście dyskutowali na temat korzyści wynikających z kobiecego stylu zarządzania oraz szukali sposobów na wdrażanie rozwiązań inkluzyjnych w organizacjach. Druga debata była poświęcona tworzeniu otwartych miast – tematowi tożsamości miejskiej i metodom wzmacniania wielokulturowości. Trzeci panel dyskusyjny dotyczył języka współczesnych mediów, a uczestnicy szukali rozwiązań dla wzmacniania edukacji językowej i wrażliwości na słowa.
Podczas Kongresu odbył się również drugi przegląd dobrych praktyk – „Praktycy o Różnorodności”, w trakcie którego zaprezentowano przykłady rozwiązań dotyczących zarządzania różnorodnością w organizacjach. Jury wyróżniło firmy i organizacje: EY Polska, Dentsu Aegis Network Polska, Volkswagen Motor Polska, Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ oraz Roche Polska.
„Nie będzie szacunku w organizacjach, jeśli nie będzie szacunku dla różnorodności” – powiedział podczas wydarzenia Paweł Niziński, CEO firmy BETTER. Jak wytłumaczył: „tylko wtedy, gdy w organizacjach jest miejsce na szacunek dla innego człowieka, jest też szansa na współpracę. Jeśli pigułki inspiracji, jakie w Państwu zasialiśmy, przyniosą nowe sojusze, nowe partnerstwa i otwartość na dialog, to znaczy, że osiągnęliśmy nasz cel”.
Jak zapewniają organizatorzy, propagowanie idei różnorodności będzie kontynuowane, m.in. w ramach cyklu „Potencjał różnorodności”, który dostępny będzie na platformie be-navigator.pl. Więcej informacji, w tym materiały wideo z IV Kongresu Różnorodności, dostępne będą wkrótce tutaj.
Wydarzenie odbyło się pod patronatem merytorycznym Karty Różnorodności, koordynowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.
(bm)