poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak być lubianym w mediach społecznościowych?

Jak być lubianym w mediach społecznościowych?

Według jednej z sześciu zasad perswazji Roberta Cialdiniego ludzie są bardziej skłonni kupić coś od osób, które lubią.

Jak zatem sprawić, by obserwatorzy Twojego konta w mediach społecznościowych darzyli Cię sympatią i pozwolili Twoim treściom przewijać się między innymi postami? Z pomocą przychodzi blog Hootsuite.

1. Zachowuj się jak… człowiek

Zgodnie z opinią International Journal of Research In Marketing relacja klient-marka, która wytwarza się w mediach społecznościowych, najlepiej napędzana jest przez bycie „bardziej ludzkim”.

Kaylynn Hong radzi w swoim tekście, by w komunikacji z klientem zwracać się do niego po imieniu i podpisywać posty choćby swoimi inicjałami.


Źródło: blog.hootsuite.com/win-people-social-media (screen)

Jak zauważa autorka, cenne jest także autentyczne wyrażanie emocji – ludzie przecież śmieją się, żartują czy denerwują i tak samo powinny komunikować się marki.

Można spróbować relacji „od kuchni” (ang. behind-the-scenes) – czytamy na blogu – i na przykład przygotować relację z pracy w firmie na Snapchacie. Taki ruch pokaże mniej oficjalną stronę marki.

2. Bądź pomocny

Jak czytamy w tekście, aby zdobyć przyjaciół i wpływać na ludzi, warto wyrazić szczere zainteresowanie i zamiast skupiać się wyłącznie na promowaniu marki – pomóc swoim klientom. „Ludzie to dostrzegą” – pisze autorka.


Źródło: blog.hootsuite.com/win-people-social-media (screen)

Jak to zrobić? Można dzielić się przydatnymi treściami, zarówno stworzonymi przez firmę, jak i pochodzącymi z innych źródeł.

3. Przyznaj się do błędu

W mediach społecznościowych wiele się dzieje, w związku z czym ludzie oczekują od marek, by śledziły to, co dzieje się na ich profilach. Jak czytamy, 72 proc. osób narzekających na coś na Twitterze oczekuje odpowiedzi w ciągu godziny.

Jeśli Twój konsument ma problem z obsługą – działaj natychmiast, zanim sytuacja ulegnie pogorszeniu. Odpowiedź powinna być szybka i stosowna. W przypadku braku odpowiedniej reakcji ludzie zaczną pisać nieprzychylne komentarze lub rezygnować z obserwowania Twojej firmy, a zła fama szybko się rozniesie.

„Nawet jeśli nie jesteś pewny, co się wydarzyło, daj do zrozumienia, że jesteś świadomy sytuacji i działasz” – radzi autorka.

4. Zadbaj o dobre pierwsze wrażenie

Jak zauważa blog, pierwszymi rzeczami, które zobaczą internauci, odwiedzając Twoje kanały w social mediach, będą: zdjęcie profilowe, obrazek w tle oraz opis profilu. Zadbaj zatem o to, żeby potencjalny klient chciał coś od Ciebie kupić i zaprezentuj się tak, jak zrobiłbyś to na żywo – w sposób przyjazny i zarazem profesjonalny.

Upewnij się także, że na profilu nie ma żadnych kiepskiej jakości zdjęć, a za to zamieszczone są przydatne informacje.


Źródło: blog.hootsuite.com/win-people-social-media (screen)

(bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj